Spomedzi prihlásených trinástich autorov vybrala porota po hlasovaní deviatich. Je to Katarína Vavrová (Slovenské piesne), Jana Kiselová-Siteková (Filemon a Baucis), Peter Uchnár (Gulliverove cesty), Milina Zimková (Slovo o pluku Igorovom), Anna Gajová (Každý piatok sa kúpeme), Martin Kellenberger (Pastierik na zlatom voze), Juraj Martiška (Detstvo s rozprávkou), Gabriela Naňová (Zo šašovho vrecka) a Marianna Čaučíková (Noe a zvieratká).
O našej expozícií povedal Igor Piačka, že podľa jeho názoru bude mať Slovensko na Bienále ilustrácií Bratislava kvalitnú reprezentáciu a takto to zdôvodnil:
„Hlavným kritériom výberu bola kvalita prihlásených ilustrácií. Kvalitou rozumiem komplexnú výtvarnú a umeleckú úroveň, technické aj obsahové zvládnutie témy, pôvodnosť, originalitu, náročnosť a jedinečnosť autorského štýlu ilustrátora, celkové vyznenie diel a súlad s knižným textom a dizajnom knihy.
Vybratí autori a ich práce sú kvalitné a rozmanité. Vo výbere sa objavujú tak starší, skúsenejší, ako aj mladší autori a autorky. Vybraná kolekcia autorov a ich diel podľa mňa dôstojne nadväzuje na najlepšie tradície slovenskej, ale aj československej ilustrácie.
Sú tu špičkoví autori s osobitým a nezameniteľným rukopisom, ktorí tvoria vo viacerých médiách. Intenzívne sa venujú nielen oblasti knižnej ilustrácie, ale aj maľbe, kresbe, grafike a grafickému dizajnu.
Ich tvorba zaslúžene púta pozornosť tak odborníkov, ako aj širokej kultúrnej verejnosti, a najmä detských divákov a mládeže. Ich diela sú obdivované fanúšikmi, jednoznačne charakteristické výtvarným výrazom, rozpoznateľné a viacvrstvové.
Majú charakter samostatného umeleckého diela, svojou poetikou dopĺňajú a prehlbujú text knihy. Tým, že majú autori vlastnú rozsiahlu skúsenosť v iných výtvarných médiách, prinášajú vlastné objavy, originalitu a know-how do ilustrácií.“
Ako bolo povedané, na bienále sa predstavia aj mladí autori. Boli sme zvedaví, či prinášajú do kolekcie niečo nové, netradičné a čím môžu publikum zaujať.
„Medzi mladými autormi sú tí, ktorí ilustrujú svoj vlastný text alebo sa venujú dlhodobo a cielene zameranej tematike kníh pre konkrétnu vekovú skupinu detí,“ povedal Piačka a vyslovil presvedčenie, že do výberu sa dostalo to najlepšie, čo je schopné prekvapiť.
„Umenie nie je šport s presnými pravidlami, ale dovolím si tvrdiť, že žiadna kvalitná práca pozornosti Výkonného výboru BIB-u neunikla. Domnievam sa, že vybratá kolekcia deviatich autorov je vyvážená a reprezentatívna.“
Sám Piačka nie je na bienále nováčikom. „Moje spomienky na BIB sú v dvoch rovinách, poznám ho ako návštevník aj ako autor. Ako návštevník sa stávam vždy znova tak trocha dieťaťom, ktoré si vždy nájde tie svoje obľúbené a milované ilustrácie.
Ako autor som mal tú česť párkrát sa zúčastniť na Bienále ilustrácií Bratislava a v roku 1993 som získal cenu detskej poroty, ktorá má pre mňa aj po rokoch veľkú váhu. Pripomína mi, že každá tvorivá práca je v prvom rade určená pre diváka, pre život.“
BIB je klenotom slovenskej kultúry s mimoriadnym medzinárodným renomé a dosahom. Za 60 rokov jeho trvania ho zhliadlo veľa generácií vďačných divákov a zúčastnilo sa na ňom množstvo skvelých autorov.
„Je to podujatie výsostne apolitické s obrovským pozitívnym potenciálom radosti a nadšenia. Želám mu veľa ďalších úspešných rokov a množstvo starých i nových, vnímavých, pozorných a vďačných divákov všetkých vekových kategórií, lebo nám prostredníctvom vystavených diel dáva to, čo potrebujeme, či máme 5, alebo 85 rokov – fantáziu, sen o lepšom svete, výtvarnú víziu krásy a dobra,“ zaželal bienále Igor Piačka.