„Trochu krkolomný názov označuje zmes, v tomto prípade výnimočne lahodnú: zostavenú z tém vrcholných Mozartových a Rossiniho opier,“ hovorí Eugen Prochác, ktorý o diele vedel už dávnejšie, netušil však, kde ho hľadať. Tvrdohlavosť priniesla ovocie – dielo bolo priam na dosah. Prehŕňajúc sa v predajni Music Forum v Bratislave objavil Hummela v parádnom vydaní mníchovského nakladateľa G. Henle Verlag.
„Takže počujeme perlivú hudbu, známe motívy z diela Mozarta a Rossiniho v Hummelovom ,prerobení‘. A skladbu si vypočujete na skvelom nástroji z dielne Carla Grimma, vyrobenom v roku 1851 v Berlíne,“ pokračuje Eugen Prochác, sólista koncertu so Štátnym komorným orchestrom Žilina. „Tento fakt je pre mňa potešiteľný, keďže maestro Mozart sa violončelu veľmi nevenoval a Rossini okrem vtipného Dua pre violončelo a kontrabas je na tom podobne. Skladba je mimoriadne melodická, povedal by som ,operná‘ a v tomto duchu ju treba aj interpretovať. To je veľká výzva! Čo sa týka virtuozity, dosahuje niekedy závratných polôh, v niektorých pasážach si Hummel pomýlil klaviatúru s hmatníkom,“ dodáva Eugen Prochác.