Motívmi z jej Adagietta umocnil vo filme Noc v Benátkach silu nostalgického príbehu skladateľa von Aschenbacha, uvedomujúceho si neodvratnosť vlastného konca. Kombináciou starostlivo zvolenej hudby a výtvarne precízne koncipovaných obrazov povýšil rovnomennú literárnu predlohu Thomasa Manna na piedestál výsostného umenia.
Vynikajúci dirigent, no pochybnosťami mučený skladateľ Gustav Mahler necháva v úvode Symfónie č. 5 vysnívaného Titana (či vlastné ja?) opustiť pozemský svet. Aby ho pred znovuzrodením previedol očistcom aj peklom.
„Dobrý dirigent by sa mal vždy držať v tieni skladateľa,“ tvrdí Andrey Boreyko. Podľa kritiky v posledných rokoch jeden z najdynamickejších a najvzrušujúcejších dirigentov z východnej Európy. "Hudba, v ktorej niet emócií, ma sotva osloví,“ pridáva syn Poliaka a ruskej baleríny, snívajúci ako tínedžer o kariére skladateľa. "Aj keby som bol dnes úspešným skladateľom, musel by som o každé uvedenie svojich diel dlho bojovať. Ako dirigent si užívam luxus voľby, aké diela od ktorých skladateľov zaradím do svojho repertoáru,“ dodáva.
Pod Boreykovou taktovkou otvorí Konzerthausorchester Berlín, ktorý sa môže pochváliť viac ako šesťdesiatročnou históriou, svoje vystúpenie 28. septembra Koncertom pre husle a orchester g mol Maxa Brucha. Nemeckého skladateľa, ktorý považoval komponovanie za hru a radosť z tvorby. Sólistom večera bude izraelský huslista s ukrajinskými koreňmi Vadim Gluzman, ktorý hrá na vzácnom nástroji ex-Leopold Auer z roku 1690.