Dalibor Jenis sa v role Shakespearovho Macbetha svojím exaltovaným prejavom a dokonale prežitým stelesnením vraha a ctibažného muža znovu predstavil ako démonický a charizmatický spevák. A to som ešte nespomenula lady Macbeth, ktorá drží manželovu ruku s dýkou, keď ju ponára do útrob kráľa Duncana. Zväzok manželov sa posilní spoločnou vraždou, posilní sa však, čuduj sa svete, aj ich svedomie. Samozrejme nie v pozitívnom zmysle. Ako vieme od Shakespeara, nasleduje nekončiaca séria vrážd.
Dalibor Jenis s Jolanou Fogašovou predviedli v Štátnej opere v Banskej Bystrici skutočne výnimočný, uchvacujúci, podmanivý, okúzľujúci a zrelý výkon.
Giuseppe Verdi si svoje dielo prísne strážil a vo svojom tvorivom období ho sledoval zblízka a komentoval každú chybičku interpretov. Už dávno nie je medzi nami, no priam „hurónsky“ efekt na divákov prináša jeho dielo dodnes. Hudba nadnášajúca, obohacujúca a podmanivá, protagonisti skvelí, dielo hodné poklony. Banská Bystrica bola poctená naozaj vzácnou návštevou. Zaslúži si, aby jej Štátnu operu, v ktorej sú samozrejme mimoriadni a talentovaní speváci a protagonisti, navštevovalo aj viac takýchto hostí.
Dalibor Jenis a Jolana Fogašová po hereckej a hudobnej stránke doviedli ľudí nielen k obrovskému potlesku, ale aj k pocitu dobre prežitého večera, ktorý môže trvať aj rok.