Recenzia: Munch Munch - pop a alternatíva k nemu v jednom

Koľko zahraničných interpretov, ktorí svojou hudbou vzbudili pozornosť, sa predstavilo pred vydaním svojho debutu na Slovensku? Možno ich pár bolo na festivale Wilsonic, možno na Pohode. No tento rok v júni v košickej Tabačke hrali Munch Munch, štvorica z britského Bristolu, ktorá svojimi skvelými koncertmi vzbudila pozornosť nielen na ostrovoch. O šesť mesiacov neskôr na pulty prichádza album, na ktorý sa čakalo dlho, no možno práve to mu pomohlo.

16.12.2010 09:00
Munch Munch: Double Visions
Munch Munch: Double Visions

Double Visions od Munch Munch nemá jediné slabé miesto. Je to štyridsať minút nepredvídateľného popu z ligy kapiel ako Deerhoof či Animal Collective. Vlastne to znie, akoby sa u prvých menovaných inšpirovali šialenou a nezastaviteľnou rytmikou, od druhých zase akoby pochytili cit pre popové melódie zasadené do netendenčných aranžmánov. Obohatením požičaného sú rýchle klávesové linky, hra na xylofón a zvonkohru alebo viacnásobne vrstvené vokály.

Munch Munch nie sú hudobní revolucionári, ale ich pohľad na pop a alternatívu k nemu zároveň, je skvelý a čerstvý. Nehovoriac o tom, ako sa niektoré melódie, ako napríklad nesmierne hravá spevácka linka v najsilnejšej skladbe albumu – Cyclorama, ukladajú do hlavy.

Nečudo, že po Munch Munch siahlo londýnske vydavateľstvo Upset the Rhythm, ktoré vydáva v súčasnosti výrazné mená nezávislej scény – post-punkových Former Ghosts či amerických No Age. Do ich katalógu spadajú svojou odlišnosťou dokonale. Čakať štyri roky na prvý album kapely sa môže zdať ako dlhý čas, ale ak to kapele pomôže dospieť, tak, ako sa to podarilo Munch Munch, trpezlivosť sa oplatila. Double Visions navyše potvrdzuje, že aj dva týždne do konca roka treba prehodnocovať doterajšie hudobné rebríčky toho najlepšieho v roku s desiatkou na konci.

Hodnotenie Pravdy: 5 hviezdičiek z 5

Munch Munch: Double Visions, Upset the Rhythm

Nové CD tituly

Die Alten Maschinen: Songs About Love and Machines
X Production, 2010
Pod nemeckým názvom Die Alten Maschinen sa skrýva ďalší spoločný projekt českého workoholika Moimira Papalescua s Petrom Van Krbetzom, ktorí spolu pôsobia v kraftwerkovskom projekte Magnetik a kedysi aj vo veľkom objave českej scény – The Nihilists. Druhý album kapely Songs About Love and Machines opäť spája českú a zaoceánsku scénu, keď v projekte spieva Gerard Casale z legendárnych Devo a frontman kanadských The Extras Leon Stevenson.

The Cure: Entreat Plus
Electra, 2011
V roku 1989 vydali The Cure svoj najslávnejší album Disintegration a na následnom turné vznikol v londýnskej Wembley Arene živý album Entreat, ktorý vyšiel pôvodne len v obmedzenom náklade. Tento rok sa stal súčasťou remastrovanej verzie Disintegration, oproti pôvodnému vydaniu však pribudli štyri skladby. A práve pod názvom Entreat Plus vychádza aj samostatne, v limitovanej edícií v týchto dňoch, v oficiálnej – začiatkom januára.

Wild Nothing: Golden Haze
Captured Tracks, 2010
Dreampopový one-man projekt Američana Jacka Tatuma Wild Nothing vydal svoj debutový album Gemini začiatkom roka a práve naň nadväzuje EP Golden Haze. Šesť nových skladieb, prípadne štyri, čo sa týka verzie na vinylovej platni, pokračujú vo zvuku jeho predchodcu. EP rovnako ako album vyšiel pod ceneným vydavateľstvom Captured Tracks.