Recenzia: Bob Dylan pokračuje v strhujúcej ceste po Sinatrových stopách

Nedávno oslávil sedemdesiatpäť rokov a takmer na deň presne vydal nový album Fallen Angels. Bob Dylan ignoruje dôchodcovský režim a nestráca pritom vlastnú tvár. Trendové omladzovanie hudobného výrazu obchádza veľkým oblúkom a 37. štúdiovou nahrávkou potvrdzuje svoje neotrasiteľné postavenie na scéne.

05.06.2016 12:00

Novinka Fallen Angels je pokračovaním jeho cesty po stopách Franka Sinatru. Tomu vzdal hold už na minuloročnej Shadows in the Night. Poslucháči aj kritika boli nadšení. Pokračovanie v úspešnom koncepte preto nie je veľkým prekvapením. Fallen Angels je navyše nahrávkou, ku ktorej sa budú radi vracať poslucháči naprieč generáciami.

Žiadne tajné klenoty

Krásne skladby overené desaťročiami. Bob Dylan sa nehrá na novátora, aj preto je jeho súčasný prejav taký presvedčivý. Na to, aby ste si vychutnali jeho novinku, nepotrebujete intenzívnu prednášku o hudobných dejinách. To je kľúč k spájaniu poslucháčskeho publika. Starý majster objavuje starých majstrov. Johnny Mercer, Harold Arlen, Sammy Cahn, Carolyn Leigh. Mená amerických skladateľov zlatej éry klasickej popovej hudby možno európskemu poslucháčovi veľa nepovedia, stačí však pár taktov a pochybnosti sú preč. Dylan si vybral skladby, ktoré sa vďaka početným coververziám uchytili aj v našom regióne. S výnimkou slávnej Skylark navyše všetky naspieval aj Frank Sinatra.

Bob Dylan: Fallen Angels Foto: Danubestory
31 dylan obal 1x Bob Dylan: Fallen Angels

Megahity svojej doby, žiadne tajné klenoty z truhlíc zabudnutých géniov. Pridanou hodnotou autentických evergreenov je rovnako ako v prípade Shadows in the Night samotný Bob Dylan. "Také skladby môže spievať každý,“ poznamenávajú odvážni experti. "Sinatrovky“ však nie sú instantné popevky zo speváckych estrád. Aj v ich prípade platí nekompromisné pravidlo šansónu. Spevák bez charizmy nemá šancu. Dylan si nevybral jednoduchú výzvu, no o jeho stretnutí so Sinatrovou piesňovou lyrikou sa nedá hovoriť inak ako o triumfe. Fallen Angels prekvapí prevahou pozitívnych a láskavých skladieb. Young at Heart, It Had to Be You, That Old Black Magic, All the Way. Zlomené srdce nahradili ódy na silu oddanej lásky.

Láskavý rozhovor poslucháča a úprimnej legendy

Bob Dylan ako starosvetský romantik? Jeho verní poslucháči vedia, že túto úlohu zvláda majstrovsky. Hlas poznačený takmer šiestimi desaťročiami koncertovania je však tromfom, ktorý si treba doslova oddrieť. Dylan starne do strhujúcej presvedčivosti. Počúvanie Fallen Angels aj preto pripomína úprimný rozhovor poslucháča a legendy, ktorá sa rozhodla prehovoriť o krehkosti čistej lásky. "Všetko je v mojich piesňach,“ povedal Bob Dylan na adresu zvedavých otázok ohľadom jeho prísne stráženého súkromia.

Novinka Fallen Angels potvrdzuje slová jedného z najvýznamnejších pesničkárov všetkých čias. Do skladieb, ktoré preslávil Frank Sinatra, vkladá viac ako iba interpretačné remeslo. Z Dylanovho spevu cítiť obdiv k majstrovstvu klasickej popovej piesne. A to stálo a padalo na schopnosti precítiť každé slovo textu. Dylan našiel ďalšie zo svojich hudobných preoblečení. Presvedčivý interpret legendárnych piesní z polovice minulého storočia. Zohraná skupina za chrbtom a nekompromisná postprodukcia. Bard je vo výbornej forme a na Fallen Angels nenecháva nič na náhodu. Frank Sinatra by bol nadšený.

Bob Dylan: Fallen Angels

Hodnotenie Pravdy: 5 hviezdičiek z 5

Viac na túto tému: #Bob Dylan #Frank Sinatra #hudobná recenzia #Fallen Angels