Robbie Williams čelí ruskej kritike pre nový singel

Anglického speváka Robbieho Williamsa obvinili viaceré ruské médiá z rasizmu. Dôvodom je jeho nový singel Party Like A Russian, v ktorom spieva o alkohole, drogách a matrioškach, pričom v ňom použil aj niekoľko ruských slovíčok.

06.10.2016 12:00
Robbie Williams Foto: ,
Viacerí slová Robbieho Williamsa pochopili ako kritiku ruského prezidenta Vladimira Putina.

Party Like A Russian je prvým singlom zo spevákovej jedenástej sólovej štúdiovky Heavy Entertainment Show, ktorá vyjde 4. novembra. Williams ku skladbe zverejnil aj videoklip, v ktorom sa predstavil ako oligarcha vo svojom honosnom sídle, pričom ho obsluhujú baletky a zabávajú kráľovné krásy. Štyridsaťdvaročný bývalý člen skupiny Take That na začiatku skladby taktiež hovorí o „mužovi, ktorý použije peniaze národa na postavenie vlastnej vesmírnej stanice“.

Viacerí tieto slová pochopili ako kritiku ruského prezidenta Vladimira Putina, čo však samotný spevák odmietol. „Táto skladba nie je v žiadnom prípade o pánovi Putinovi,“ napísal na sociálnej a mikroblogovacej sieti Twitter Williams, ktorý už predtým v rozhovore pre denník The Sun prezradil, že pôvodný text piesne musel zmeniť, aby neurazil svojich ruských priaznivcov. „V Rusku žije 147 miliónov ľudí. Nechcem ich nijako nahnevať, keďže neviem, aký zmysel pre humor majú. Z nikoho sa nevysmievam, ale musel som z textu odstrániť pár vecí, aby bol viac politicky korektný. A túto politicky korektnú verziu som aj zverejnil,“ vyhlásil.

Robert Peter Williams sa preslávil ako člen spomínanej skupiny Take That, ktorú v roku 1995 opustil, aby sa mohol venovať sólovej kariére. Dosiaľ vydal desať sólových štúdiových albumov, pričom zatiaľ naposledy ponúkol kompiláciu Under The Radar Volume 1 (2014). K jeho hitom patria skladby Angels, Feel, Come Undone, Let Me Entertain You, Millennium, Rock DJ, She's The One, Somethin' Stupid (feat. Nicole Kidman), Radio či Supreme. Po úspešných rokoch, počas ktorých sa v rodnej krajine stal najlepšie predávaným britským sólovým interpretom, sa do Take That vrátil a s formáciou vydal album Progress (2010), no po následnom turné skupinu opäť opustil.

Viac na túto tému: #Robbie Williams #kritika #Take That #Heavy Entertainment Show #Party Like A Russian