V roku 2019 nás čakajú stretnutia s umením Gautiera Capuçona, Anny-Sophie Mutterovej a opäť priamo vo viedenskom Musikvereine s dirigentom Marissom Jansonsom. Pri týchto dych berúcich menách treba dodať, že ceny vstupeniek nie sú astronomické, zvýhodňujú abonentov, ale nesú aj zreteľný sociálny aspekt.
Cyklus sa začal 23. októbra na pôde Slovenskej filharmónie, kam zavítal Symfonický orchester Hesenského rozhlasu z Frankfurtu nad Mohanom so svojím šéfdirigentom Andrésom Orozcom-Estradom. Meno 40-ročného rodáka z Kolumbie je spájané s orchestrami a festivalmi najvyššej svetovej prestíže. Schopnosťou dať veľkolepému dielu, Symfónii č. 9 e mol Z nového sveta od Antonína Dvořáka architektonicky ucelený vzhľad a zároveň vymaľovať všetky nuansy tém, harmonických i rytmických rébusov, si temperamentný dirigent získal bratislavské publikum. Bol to apelatívny, ale aj intímne tieňovaný, farebne bohatý a kvality orchestra overujúci Dvořák.
Prvú časť otvorila už takmer obligátna predohra k Mozartovej Figarovej svadbe, ktorá však hosťujúce teleso pristihla pri nejednom zaváhaní dychovej sekcie. Zo strany orchestra celkom bez chybičiek neprešiel ani Mozartov Koncert pre klavír a orchester A dur, kde však hrdinom večera bol mladý, na výslnie pomaly kráčajúci poľský klavirista Rafał Blechacz. Jeho mäkký priehľadný tón rovnako perlil v pokojne spevných behoch aj vo virtuóznych ozdobných pasážach. Predviedol štýlovo vyspelého, kultivovaného a nepatetického Mozarta.
Od Bratislavských hudobných slávností neuplynulo ani desať dní a už prišla možnosť odhryznúť si z nového koša hudobných delikates. Tak ako to metropole svedčí.