Táto smutná udalosť vytrhla ľudí z ich bežnej čitateľskej či hudobnej rutiny. Veď si priznajme, kto si nepustil niektorý z Gottových hitov? Mnohí strávili čítaním o maestrovi celé hodiny. Redakcie chrlili článok za článkom, prekutávali archívy. Karel Gott bol jednoducho fenomén a taký je aj jeho odchod. Šialenstvo, ktoré vyvolal, sa dá – ak by sme boli smelí, prirovnať k ošiaľu, keď odišiel kráľ popu Michael Jackson.
"S určitosťou sa dá povedať, že taká udalosť ako úmrtie legendy Karla Gotta, ktorá nemá na našej hudobnej scéne obdobu, posilní návštevnosť on-line médií, ale aj televízneho spravodajstva a printov,“ hovorí pre denník Pravda súdny znalec pre mediálne produkty Branislav Ondrášik. Pôjde však podľa neho len o dočasnú záležitosť niekoľkých dní.
"Nárast sa nedá veľmi odhadnúť, nemáme nejaké hmatateľné dáta, ale môžu to byť desiatky percent aj násobky bežnej návštevnosti,“ hovorí Ondrášik. Napovedať nám môže Google Trends štatistika, vysvetľuje – keď po správe o smrti vyhľadávanie Karla Gotta stúplo o tisícky percent oproti bežnému dňu. Logicky, najviac je podľa Ondrášika hlad po viac informáciách najmä v Česku a na Slovensku. Nezaostáva však ani Nemecko a Rakúsko.
To, čo spraví odchod zlatého slávika s návštevnosťou slovenských médií, sa ukáže až dnes. Čítanosť ukazuje napríklad IAB monitor, no deň dozadu. Preto aj skutočné čísla, ktoré v stredu médiám priniesol Karel Gott, budú jasné až v priebehu dnešného dňa.
Médiá sa logicky snažia vyťažiť významným podielom tejto témy, množstvom obsahu a aj kvalitnou žurnalistikou, dodáva Ondrášik. "Nehovoriac o skladbách Karla Gotta, ktoré sa budú teraz oveľa viac prehrávať v rozhlasových staniciach, na YouTube, on-line hudobných službách či samotnom predaji jeho nosičov,“ hovorí.
Zahrnúť podľa Ondrášika treba aj sociálne médiá, kde úmrtie Karla Gotta je a ešte nejaký čas aj bude "top trendujúcou“ témou.