„Prvá vec, ktorú som sa naučil a ktorá je kľúčom k vybudovaniu vzťahu s orchestrom, je rešpekt. Čo je veľmi široký pojem, ale spresním. Rešpekt k hudbe, k vystúpeniu, ale aj rešpekt k ľuďom a každej hudobnej myšlienke, o ktorú sa chce orchester podeliť s publikom. Ale rešpekt si nemožno u nikoho vynútiť,“ hovorí rodák z kolumbijského Medelínu, ktorý vymenil štúdium hry na husle za dirigentskú taktovku. A keď mal dvadsať, emigroval do Rakúska, aby si na viedenskej Vysokej škole múzických a výtvarných umení vybrúsil majstrovstvo dirigenta.
„Vždy sa snažím vytvoriť koncert, ktorý priamo zasiahne srdcia poslucháčov. Považujem to za najdôležitejšiu métu,“ pokračuje. Pod jeho taktovkou rozozvučia (11. októbra) koncertnú sieň legendárni Viedenskí filharmonici, ktorí pred dvoma rokmi nadchli publikum BHS Stravinského Svätením jari a Rachmaninovým Tretím koncertom pre klavír a orchester d mol. Po čiernobielych klávesoch sa pri tom rozbehnú krehké prsty aj v New Yorku žijúcej Yuji Wang. „Pozoruhodná je jej technická ľahkosť, farebný rozsah a priezračná energia. Hlbiny jej muzikality vykresľujú s presvedčivou naliehavosťou svet každého skladateľa, ktorého dielo interpretuje,“ píše o rodáčke z Pekingu Financial Times.
Zlom v kariére tridsaťdvaročnej atraktívnej klavírnej virtuózky nastal pre dvanástimi rokmi. Vtedy na poste sólistky Bostonského symfonického orchestra nahradila o generácie staršiu Marthu Argerich, jednu z najgrandióznejších klaviristiek všetkých čias. Od dva roky neskôr už podpísala exkluzívnu zmluvu so spoločnosťou Deutche Grammophon a odvtedy patrí k najetablovanejším klaviristkám hudobného sveta. Jej vystúpenia žnú úspechy v hľadiskách prestížnych koncertných sál a jej nahrávkam nadšene tlieska odborná kritika aj laické publikum.