Novinku Everyday Life poňala štvorica hudobníkov veľkoryso. Šestnásť piesní je rozdelených na dve časti a kapela v súvislosti s albumom hovorí o dvojalbume. Od ich predošlých nahrávok sa v mnohom líši.
„Je to vzrušujúci nový začiatok, odvážny spôsob, ako zahájiť druhú kapitolu!“ napísal hudobný mesačník Q a dal albumu osem bodov z desiatich. Kapela sa vydala na nový prieskum, experimentuje so zvukom a tiká si aj s africkou a blízkovýchodnou hudbou.
Nové sú aj emócie, ktoré reflektuje. Svet sa prudko mení a Coldplay na to reaguje zmenou. Najlepšou pozvánkou na vypočutie albumu sú oba úvodné single Orphans a Arabesque. Zreteľne vymedzujú priestor, v ktorom sa kapela momentálne pohybuje.
„Album ponúka veľa hudobných odbočiek, pohromade ho držía priamočiare texty a Martinov zlatý dar pre melódiu,“ mieni britský Telegraph v recenzii, ktorú uzatvára plným bodovým ohodnotením.
Coldplay netradične poňali aj propagáciu albumu. Či už ide o celkový image, ktorý vychádza z archívnej rodinnej fotografie gitaristu Jonnyho Bucklanda z roku 1919, tajomné billboardy, obrázky v antikvariátoch, listy rozosielané náhodným fanúšikom, zverejňovanie inzerátov v novinách alebo koncert v Jordánsku rozdelený, rovnako ako album, na dve časti Sunrise a Sunset. Kapela ho na živo streamovala na YouTube.