„Album Kaťata je absolútne zásadný zlom Olympicu. O tejto platni sme hovorili už viac než rok, teda ešte pred tým, než odišiel Jirka. Potom už bolo jasné, že Olympic s novým klávesákom musí znieť inak. Ja som z albumu nadšený,“ uviedol Janda, ktorému koronavírusová koncertná pauza dala šancu napísať sériu nových piesní, z ktorých 11 sa dostalo na albumovú novinku.
Zároveň sa v kapele uskutočnila výmena na pozícii hráča na klávesové nástroje, kde sa objavil Pavel Březina. „Obdivujem Petra Jandu, že dokáže i po takmer 60 rokoch aktívnej tvorby prichádzať stále s novými nápadmi a nepadnúť do stereotypu ako iné kapely. Či som do kapely priniesol i novú energiu, to musia posúdiť skôr chalani, ale ak áno, tak som veľmi rád,“ konštatoval Březina.O texty sa postarali autori väčšinou mladšej generácie. „Dodali obsah občas provokatívneho, na súčasnú dobu až prudko nekorektného typu. Olympic sa sčasti vrátil k silne energickému rocku, ku ktorému istá dávka výtržníctva bezpochyby patrí. Typickou ukážkou je hneď vstupná hardrocková jazda ‚Kaťata‘, ktorá dala albumu neobvyklý názov a neprehliadnuteľný vizuál symbolizujúci ironické mačo vyznanie,“ približuje PR manažérka Adriana Čahojová albumovú novinku, na ktorej fanúšikovia nájdu tiež typický Olympic, napríklad v podobe balady Šrám.
„Prekvapením na záver je rozprávané blues, v ktorom Petr Janda predvádza sugestívnu farbu hlasu, dokresľujúcu ďalšie, skôr len fiktívne príhody zo života naozaj drsných ‚týpkov‘,“ dodala k albumu, ktorý sprevádza booklet s textami piesní a sériou štýlových fotografií Michala Matyáša.