MTV v ďalších rokoch doslova vyrobila mnohé hviezdy popovej hudby a pomyselne posunula hudobný biznis od milionov k miliardám dolárov. MTV sa v posledných rokoch podarilo – i po nástupe Napsteru, potom sociálnych sietí a Spotify – zostať silnou značkou, a to predovšetkým vďaka obmene programu a rýchlej adaptácíi v nelineárnom prostredí. Televízna stanica MTV, s odnožami MTV Dance, MTV Hits či MTV Rock, každoročne v USA udeľuje i hudobné ceny.
Pred 40 rokmi sa na televíznej obrazovke po hlásení „Dámy a páni, je tu rock-and-roll“ objavil Trevor Horn, ktorý ako líder hudobnnej kapely The Buggles začal spievať pieseň Video Killed The Radio Star.

MTV mala na začiatku v rotáciu iba 250 klipov. Najprv ale pomohol import cez oceán a britské kapely, potom si MTV začala vyrábať svoje superstar a ich obsah sama. Napríklad koncom 80. rokov sledovalo MTV pravidelne vyše 85 percent Američanov vo veku medzi 18 a 34 rokov.
Kritici sa zhodujú, že práve MTV naštartovala cestu medzi superhviezdy napríklad pre Madonnu, Princea alebo Duran Duran, ktorí v 80. rokoch patrili k najhranejším kapelám televízie. Neskôr pomohla ku sláve Nirvane, Eminemovi, Willovi Smithovi alebo Britney Spearsovej.

V roku 1985 stanica spoluorganizovala koncert Live Aid na pomoc Etiópii, o rok neskôr sa zase zapojila do kampane Rock Against Drugs (Rock proti drogám). MTV tiež zažala jednu z iskier, ktoré zapálili fenomén reality show, na jej obrazovkách sa zrodila tradícia unplugged koncertov alebo animovaných seriálov ako Beavis a Butt-head či South Park.