Recenzia: Ringo Starr nahral ďalší zbytočný album

Slávu Beatles neprekonala žiadna skupina pred nimi ani po nich. Ich albumy menili podobu populárnej hudby. Stal sa z nich nedotknuteľný ideál dokonalej kapely. Nič však netrvá večne. Ikonická štvorica sa rozpadla v roku 1970 a každý išiel vlastnou cestou.

29.04.2012 12:00
Ringo Starr Foto:
Ringo Starr

John Lennon nahral Imagine, Paul McCartney zásadný Band on the Run, George Harrison vysnenú nahrávku All Things Must Pass a Ringo Starr ich všetkých spojil na sólovom albume Ringo. Ten vyšiel v roku 1973 a dodnes je najúspešnejšou nahrávkou najznámejšieho bubeníka na planéte. Práve na ňu nadväzuje Starrov posledný sólový album s príznačným názvom Ringo 2012.
Ringo Starr nikdy nebol geniálnym skladateľom, ale dodával kapele jedinečný rytmický výraz a bol dôležitou súčasťou jej celkového imidžu. O zásadnom vplyve na nahrávky však nemôže byť reč.

Ani od najnovšieho albumu Ringo 2012 rozhodne nečakajte vyzretý album hudobného matadora. Najpozitívnejšou vlastnosťou nahrávky je jej krátka stopáž. Dvadsať skladieb, dvadsaťdeväť minút. Ringo Starr si z reakcií nespokojných fanúšikov zrejme starosti nerobí.

Najväčším problémom posledných Starrových albumov sú slabé skladby. Na Ringo 2012 síce nájdete aj pekné miesta, ale tie sa rozplynú hneď s nástupom podivne hlasito nahratého spevu a bubnov. Asi preto, aby každý pochopil, že na nich hrá samotný Ringo. Deviatka skladieb sa nahrávala v Los Angeles za prítomnosti hviezdnej muzikantskej zostavy. Ani také mená ako Dave Stewart, Benmont Tench, Van Dyke Parks, alebo Edgar Winter však nedokázali z Ringo 2012 urobiť zaujímavý album.

Už titulná Anthem naznačuje, že Ringo Starr sa nebráni návratom do jeho slávnej minulosti. Náznak beatlesáckej atmosféry sa však vytratí hneď po doznení úvodného rifu. Nasledujúca Wings už poslucháča minie úplne. Nie je v nej nič, čo by ste nepočuli v miliarde strednoprúdových odrhovačiek. Vrcholom nevkusu je cover verzia skladby Think It Over od Buddy Hollyho, po ktorej zrejme väčšina radikálnych fanúšikov Beatles definitívne zavrhne Starrov ďalší sólový pokus. Ak sa tak rozhodnete aj vy, nemusíte nič ľutovať. Nasledujúce skladby Samba, Wonderful a Rock Island Line naozaj stačí počuť iba raz v živote.

Hodnotenie Pravdy: 2 hviezdičky z 5

Ringo Starr: Ringo 2012