Tanečnosť je príbeh aj cesta časom. Daniel Kordík má nový album Ocela

Daniel Kordík je producent elektronickej hudby oscilujúci medzi Londýnom a Bratislavou. Na scéne sa pohybuje dlho, jeho tvorba je početná a širokospektrálna.

12.02.2022 11:00
Copy of DK 12 Foto:
Ocela je druhým albumom Kordíkovej plánovanej trilógie. Tanečnosť považuje za jednu z foriem príbehu.
debata

Tiahne sa od tanečných a techno produkcií (Jamka; Urbsounds Collective, ktorého je spoluzakladateľom), cez field recordings ([Sy][ria], Poznova), po početné kolaborácie a improvizácie ako napríklad V rýchlosti pomaly s Matejkom a Tóthom, či Mimo-Soto s Kenom Ikedom, za ktoré získali v roku 2020 cenu Radiohead Awards.

Daniel Kordík: Ocela Foto: Miša Chmelíčková
Copy of WS015-IG 4 Daniel Kordík: Ocela

V portfóliu vydavateľstva Weltschmerzen, kde Kordíkov nový album Ocena vyšiel, nie je hudobník novinkou. Spolupracujú od septembra 2021, keď mu na Weltschmerzen vyšlo EP Brehy Vlny a svoju tvorbu prezentoval aj v živom sete v rámci online showcase podujatia Weltschmerzen deň.

Kordík je jeden z najaktívnejších a najzaujímavejších producentov súčasnej experimentálnej elektronickej hudby na Slovensku. Na jeho hudbu sa dá tancovať, stratiť sa v jej komplexných polyrytmoch, aj sa bezbreho opustiť v jej emócii.

Album Spojky čiary je prvým dielom zamýšľanej trilógie.

Ocela je druhým albumom Kordíkovej plánovanej trilógie. Tanečnosť považuje za istú formu príbehu a chronológiu cesty. Pútnikom na nej je Ocela, eponymná postava ženskej verzie Ocele. Nesie v sebe silu aj krehkosť. Zatiaľ čo prvá časť trilógie Spojky Čiary, Baba Vanga (2020) predstavovala Ocelin zrod a mladosť, teraz ju pozorujeme vyspelú, na rezolútnej trajektórii medzi počiatkom a zánikom.

Dominik Suchy foto Natalia Zajacik Čítajte viac Dominik Suchý: Hľadám v hudbe podstatu

Zaujímavým prvkom trilógie je aj Kordíkov návrat ku melodickej kompozícii. Ocelu nesie na albume tanec na obežnej dráhe vzorcov. Vo vzájomnom vzťahu k sebe sú harmonické, no pohybujú sa elipticky. Každá skladba sa nesie v inej intenzite, čakane i nečakane sa vracajúc k svojmu počiatku. Následne putuje ďalšími vrstvami v odhodlanosti a poslucháčom a poslucháčkam ponecháva priestor vybrať si.

Obal albumu navrhla umelkyňa a grafická dizajnérka Miša Chmeličková, label tak pokračuje v koncepčnej spolupráci s vizuálnymi umelcami naprieč spektrom.

Album Ocena vyšiel na vinyle, v digitálnej verzii na Bandcamp vydavateľstva, a tiež na streamingových platformách.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Weltschmerzen vydavateľstvo