„Koncert BRAHMS VII – POSTSCRIPTUM bude pre mňa veľmi špeciálnym. Po dlhšej pauze budem hrať v Bratislave moje obľúbené diela Brahmsa s výbornými hudobníčkami z Holandska. Nezabudneme ani na ukrajinských autorov. Veľmi sa poteším, ak prijmete moje pozvanie a prídete na koncert,“ odkazuje fanúšikom hudby Lupták.
Nino Gvetadze spoločne s Jozefom Luptákom a s holandskou huslistkou Frederieke Saeijs zahrajú Violončelovú sonátu č. 1 e mol, op. 38, Husľovú sonátu č. 2 A dur, op. 100 a Klavírne trio H dur, op. 8. Inšpiráciou pre vznik Husľovej sonáty č. 2 A dur op. 100 bolo priateľstvo a možno niečo viac. Naznačujú to citáty v skladbe, napríklad z piesne Komm bald (Príď čoskoro).

Sonáta, vytvorená v roku 1886 pri švajčiarskom jazere Thun, vznikla podľa Brahmsových slov v čase „očakávania príchodu milej priateľky“. Bola ňou mladá speváčka Hermína Spiesová, ktorej je pieseň Komm bald venovaná. V rovnakom čase píše Brahms Maxovi Kalbeckovi: „Dostávam sa do veku, kedy muž ľahko spraví niečo hlúpe. Musím si preto dávať dvojnásobný pozor.“
Okrem Klavírneho tria, op. 8, ktoré je prvým samostatným komorným opusom skladateľa, a v ktorom sa spája mladícky vzlet i vzdor s odkazmi na piesne Beethovena a Schuberta, zaznie na koncerte aj Violončelová sonáta č. 1 e mol – Brahmsova pocta Johannovi Sebastianovi Bachovi.

Holandská klaviristka gruzínskeho pôvodu Nino Gvetadze študovala hru na klavír vo svojej rodnej krajine, odkiaľ sa presťahovala do Holandska. Tu pôsobila ako členka klavírneho tria s Frederieke Saeijsovou a Majou Bogdanović. Medzi jej najväčšie úspechy na klavírnych súťažiach patrí získanie 2. miesta (Ceny kritiky a publika) na Medzinárodnej súťaži F. Liszta v r. 2008 v Rusku a získanie prestížneho ocenenia Borletti-Buitoni Trust Award (2010).
V r. 2018 – 2019 bola tvárou Rádia Classic FM Netherlands. Holandská televízia odvysielala koncert, ktorý odohrala s Brodsky Quartet. Spolupracuje s vydavateľstvom Challenge Classics, pre ktorý nahrala CD Ghosts s 24 prélúdiami F. Chopina. Album sa stretol s uznaním kritiky a dostal sa aj na zoznam nahrávok nominovaných na „Preis der deutschen Schallplattenkritik“.

Huslistka Frederieke Saeijs, pôvodom z holandského Haagu, bola v útlom veku hudobne vzdelávaná Suzukiho metódou výučby hry na husliach. V štúdiu neskôr pokračovala na Royal Conservatoire v Haagu. Absolvovala majstrovské kurzy u významných umelcov H. Krebbersa a B. Kushnira. Počas vysokoškolského štúdia na University Jacobs School of Music v Bloomingtone (USA) pracovala pod vedením M. Fuksa. Už počas tohto obdobia vynikala obdivuhodnou jedinečnou muzikalitou. Stala sa víťazkou množstva prestížnych husľových súťaží.