„Som rád, že aj tieto tri albumy sa „znova narodia,“ komentuje spevák vydanie reedícií. „Veľa fanúšikov sa ma posledné roky pýta, či sa nedajú zohnať. Pravdou je, že v dobe keď vychádzali na CD v 90-tych rokoch, boli tieto hudobné nosiče extrémne drahé a navyše vychádzali v malých obmedzených nákladoch. Preto dnes majú ľudia šancu si ich znova kúpiť. Bonusom je, že album „Peter NAGY 008“ nikdy doteraz nevyšiel na vinyle! Pochádza totiž z obdobia (1996) kedy sa končila výroba klasických LP. Ale dnes zvíťazila nostalgia a jemnosť analógových gramofónov. Ak máte radi pieseň „Až sa znova narodím“ , tak pri tejto trojici LP aj CD to platí stopercentne!,“ vyjadril sa Peter Nagy.

Piaty štúdiový album Petra Nagya Šachy robia človeka vyšiel v roku 1989 krátko po jeho dvoch špeciálnych projektoch (album pre deti „Peter, Vašo a Beáta deťom“ a koncertný unplugged album „Peter Nagy v Štúdiu S“). Týmto albumom nadviazal na poetiku svojich predchádzajúcich štúdiových platní a opäť priniesol vyváženú kolekciu nápaditých hitových piesní (Korálky od Natálky, Lenivý august…) a obsahovo i výrazovo hlbších lyrických skladieb (Dočiahni ma, Keď si chorá..). Albumu dominuje najväčší hit Petrovej kariéry Aj tak sme frajeri.

V roku 1990 vyšiel šiesty štúdiový album Finta. Je to posledný počin, na ktorom spolupracoval so svojím najbližším umeleckým partnerom, skladateľom a producentom Júliusom Kinčekom. Aj tu dokázal spevák skĺbiť výrazné hitové piesne (Pieseň za korunu, Chlapci z lampárne, Máš čo máš) s hlbšími nadčasovými skladbami (Zachráňte ľudí pred ľuďmi). Tracklist uzatvára jedna z najpozoruhodnejších Petrových piesní, kolovrátkovo-púťová, ale v skutočnosti veľmi hlboká a výstižná Stará pravda.

008 je štúdiový album z roku 1996, ktorý Peter nahral pre nadnárodného vydavateľa (BMG Ariola) s novou zostavou svojej sprievodnej skupiny Indigo. Priniesol zaujímavý posun k americkej exotike, o čom svedčia nielen názvy niektorých piesní (Waikiki Raga, Bahama Conga, Route 66), ale aj celkové hudobno-výrazové stvárnenie jednotlivých piesní. Čerešničkou na torte je prvoplánovo recesistický, ale v druhom pláne tradične nagyovsky dvojzmyselný a hlboký Krásny zadok.