„Hoci sa niekedy bedáka nad vkusom slovenského čitateľa, toto svedčí o tom, že slovenský vkus sa ukázal byť neomylný a dobrý. Zlyhali pesimistické názory, ktoré nášho čitateľa podceňovali. Tieto knihy majú totiž trvalé hodnoty,“ povedal Feldek s tým, že za víťaza Mojej naj knihy tipuje Malkáča.
Podľa Dobrovodu jeho kniha mohla zaujať aj preto, že je úplne obyčajná. „Je to normálne rozprávanie o československej rodine. A ľuďom sa to azda páči preto, že zrejme každý z nich má nejakú skúsenosť z rodiny, o ktorej nehovorí, ale ja som ju napísal,“ povedal Dobrovoda. „Keď som Malkáča písal, myslel som na skupinu ľudí medzi štyridsiatkou a päťdesiatkou, absolútne mi nenapadlo, že túto knihu budú počúvať osem-, deväťročné deti, alebo že ju budú čítať staršie dámy, ktoré mi odpustia aj silnejšie slová. Kniha má medzi ľuďmi veľmi široký záber práve preto, že si v nej každý dokáže niečo nájsť,“ vysvetlil. A na odľahčenie dodal, že ak má človek za sebou bardov – Ľubomíra Feldeka ako „PR manažéra“ a Dušana Jamricha, ktorý úžasným hlasom prečíta dielo, nič nie je nemožné – teda ani postup medzi naj knihy.
Do desiatky naj kníh sa zaradil aj populárny Alchymista od Paula Coelha, klasická Anna zo Zeleného domu od Lucy Maud Montgomeryovej, mysteriózny celosvetový hit Da Vinciho kód z pera Dana Browna, humorná Hlava XXII od Josepha Hellera, intelektuálna Chatrč od Williama Paula Younga, romantická Jana Eyrová Charlotte Brontëovej, rozprávkový Malý princ Antoina de Saint-Exupéryho a hororový Súmrak, ktorý napísala Stephenie Meyerová.
„Vypovedá to o tom, že slovenskí čitatelia majú radi príbehy a normálne knižky. A že čitatelia sa nemusia štylizovať ako umelci, keď sa ich spýtate na najobľúbenejšie knihy a všetci sa začnú tváriť, že čítajú len Dostojevského a Sokrata. Jana Eyrová alebo Anna zo Zeleného domu nie sú brané ako ,veľká´ literatúra. A je to dôkaz, že ľudia hlasovali naozaj za knihy, ktoré majú radi,“ myslí si Dobrovoda.
Podľa spisovateľa Michala Hvoreckého anketu Moja naj kniha nemožno brať ako reprezentatívny výskum slovenského čitateľského vkusu. „Je to veľmi skreslený obraz o literárnom trhu u nás a je to podmienené i médiom, v ktorom sa program odohráva, i vydavateľmi, ktorí reláciu čiastočne sponzorujú a potlačili do nej svoje tituly. Myslím si, že sa u nás čítajú aj lepšie knižky než tie, ktoré sa dostali do výberu,“ povedal Hvorecký a dodal, že aj napriek tomu si váži každý program, ktorý propaguje čítanie.