Viktor Pelevin: Generácia P

Román, ktorý sa pred necelými dvoma desaťročiami stal kultovým, je zasvätený javu, ktorý sprevádza náš každodenný život, reklame. Mnohí ju bezhlavo odháňajú ako otravnú muchu, považujúc ju za niečo neseriózne. No či reklamné slogany nevošli do nášho jazyka? Či reklamné klipy nevplývajú na naše vedomie?

23.02.2019 05:00
debata
zväčšiť Viktor Pelevin: Generácia P
Viktor Pelevin Generácia P Viktor Pelevin: Generácia P

Hrdina románu Vavilen Tatarskij sa domnieva, že pozná skutočnú cenu reklamy veď práve on ju vytvára. No ani v najstrašnejšom sne nemôže predvídať skutočnú silu džina, ktorého vypustil z fľaše. Knihe nechýba sarkazmus a karikatúrnosť, s pomocou ktorých je načrtnutý obraz ruskej reality 90. rokov. Dielo je cynické, brutálne, originálne, takým býval Pelevin predovšetkým vo svojich prvých románoch. Základná podstata knihy spočíva vo výsmechu zo vzniknutej spoločenskej situácie, privádzajúc ju do absurda. No pritom ostáva v čitateľovi pocit, že tomto absurdum je plne reálne.

Viktor Pelevin (1962) je jeden z najvýraznejších súčasných ruských spisovateľov, držiteľ niekoľkých literárnych cien, vrátane Ceny Andreja Belého pre rok 2017.

V ruskom origináli Generation „P“ (Vagrius 1999).

Vydavateľstvo SSS

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #kniha #knižná novinka