O päť rokov neskôr mala premiéru jeho druhá celovečerná snímka s názvom Na střeše, ktorá získala viacero nominácií na rôzne ocenenia a navyše si odniesla hlavnú cenu Medzinárodného filmového festivalu v Mannheime. Tento rok sa Mádl rozhodol rozšíriť svoje pole pôsobnosti o svet literatúry – 2. júna mu vyšiel román Přitažlivost planety Krypton.
Prvé stránky knihy môžu odstrašiť nejedného čitateľa, ktorý zo zvedavosti po titule siahne. Príbeh sa totiž začína četovaním Martina a Veroniky – dvoch ľudí, ktorí sa nepoznajú, no neboja sa vzájomne si vymieňať erotické správy. Deje sa tak v dobe začiatkov masového používania internetu, keď ešte nebol populárny Facebook ani Twitter. Kto vydrží tých niekoľko stránok „červenej knižnice“, dočká sa hĺbavého a zaujímavého príbehu, ktorý je rozborom ľudskej psychiky a vzťahov.
Čítajte aj Jiří Mádl: Z herca je vo filme Denník moderného fotra novopečený otec. Keď dotočí drámu, už sa teší na komédiuMartin je pätnásťročný chalan, ktorý neustále uteká pred svojou rodinou. Študuje na kresťanskej škole v Rakúsku a zdá sa, že čím ďalej sa vzďaľuje od domova, tým viac mu v živote niečo uniká. Na sociálnej sieti si píše s Veronikou, ktorej klame o svojom veku, aby si s ním neprestala písať. Okrem zdieľania svojich erotických predstáv sa jeden druhému zdôverujú aj s vecami, o ktorých sa s nikým iným nerozprávajú. Niežeby sa nemohli, ale majú pocit, že sa u rodiny a priateľov nestretnú s pochopením. Veronika a Martin si medzi sebou vybudujú dôveru a svojský spôsob komunikácie, v ktorom sú obaja úplne otvorení a zároveň sa cítia v bezpečí.
Čítajte aj Jiří Mádl: Muži sú trochu horšie stvorenia, ale ženy sú zase zákernejší nepriateliaMádl vo svojom románe rozoberá problematiku rodinných vzťahov a vyrovnávania sa s traumami. Martin aj Veronika majú vo svojich životoch nevyriešené veci, ktoré ich postupne doženú. Martin sa silou-mocou snaží ujsť, ale postupne zistí, že to nie je možné. O niekoľko rokov neskôr, keď už ako mladý dospelý muž žije v Syrakúzach, ho trauma z detstva doženie v podobe záchvatov úzkosti a paniky. Mádl ich vykresľuje s citom a zároveň autenticky. Rozoberá Martinove pocity aj proces, ktorým sa postupne dopracuje k rozhodnutiu začať navštevovať terapiu. Veronikine problémy sa prejavujú skôr pocitmi viny a akousi nerozhodnosťou, akým smerom sa v živote posunúť ďalej.
Celá kniha v podstate sníma ozdravný proces dvoch ľudí, ktorí nachádzajú pochopenie jeden u druhého. Autor nijako nezhadzuje sociálne siete ako miesto, kde môžu vzniknúť blízke vzťahy, čo je veľkým pozitívom. Rovnako je potrebné oceniť, že neskĺzava do naivity – prinajmenšom v otázke riešenia problémov. Ľúbostný príbeh Martina a Veroniky je síce miestami prisladký, no ostatné aspekty knihy sú prekvapivo nadčasové. Štýl písania by sa dal ešte trochu vylepšiť, no v konečnom dôsledku ide o knihu, ktorá sa napriek ťažkým témam číta s ľahkosťou.