„Mám obavu, ktorá mi leží dosť na srdci, a síce koľko ľudí počúva (vatikánsky) rozhlas a koľko ich číta L'Osservatore Romano,“ zamyslel sa nahlas pápež. Podľa neho je hlavnou úlohou vatikánskych médií oslovovať ľudí. „Je tu totiž nebezpečenstvo, že sa táto dobrá organizácia a pekná práca nedostane tam, kam má,“ dodala hlava katolíckej cirkvi.
Pápež navštívil tzv. dikasterium pre komunikáciu, pod ktoré spadajú hlavné vatikánske médiá. Urobil tak pri príležitosti 160. výročia založenia vatikánskeho denníka a 90. výročia prvého vysielania vatikánskeho rádia. Úrad dal pápež ustanoviť v roku 2015.
Dnes v tomto orgáne pracuje vyše 500 ľudí a jeho ročný rozpočet dosahuje 43 miliónov eur. Na prevádzku médií tak vatikánska pokladnica vydáva viac financií ako na prevádzku všetkých svojich veľvyslanectiev vo svete.
Pre prepady príjmov pápež nariadil škrty v prevádzkových nákladoch Vatikánu, hoci už predtým zdôraznil, že neprepustí ani jedného zamestnanca. Nedávno však vatikánski zamestnanci Františkovi zaslali list, v ktorom vyjadrili rozčarovanie nad nariadenými škrtmi.
Podľa nich sú vysoké náklady vatikánskeho aparátu spôsobené jeho malou efektivitou. Poukázali tiež na výrazné rozdiely v platoch zamestnancov a manažérov.
Podľa niektorých údajov, ktoré Vatikán zverejnil, má denník L'Osservatore Romano asi 21 500 čitateľov a hlavný informačný web dosahuje denný priemer 655-tisíc zobrazení, čo nie sú veľké čísla. Pre pokles príjmov pritom Vatikán tohto roku plánuje hospodáriť s deficitom vo výške 80 miliónov eur.