S prekvapujúcim odhalením prišiel belgický zberateľ umenia a investor Alain Servais. „Šepkané chýry sú oficiálne pravdivé: Jeff Bezos bol tajným kupcom Picassovej Femme à la montre,“ napísal na sociálnej sieti X (bývalý Twitter).
Spomínaný obraz, ktorý slávny umelec namaľoval v roku 1932, zachytáva jeho milenku, francúzsku modelku Marie-Thérèse Walterovú. Na predaj v New Yorku ho ponúkla aukčná sieň Sotheby's a vyvolávaciu cenu stanovila na 120 miliónov dolárov. Olejomaľbu napokon získal neznámy záujemca, ktorý závratnú sumu preplatil ešte o takmer 20 miliónov dolárov.
Išlo tak o najvyššiu sumu z tohtoročných aukcií a zároveň druhú najvyššiu cenu za dielo tohto španielskeho maliara. Rekord drží jeho obraz Alžírske ženy (Les femmes d'Alger), ktorý v máji 2015 vydražili v New Yorku za 179,4 milióna dolárov.
To, že sa z anonymného kupca vykľul Bezos, až tak neprekvapuje. Je známe, že investuje do umenia, hoci sám o tom veľmi nehovorí. V tomto smere na seba prvý raz upozornil už v roku 2019, keď kúpil dielo amerického maliara Eda Ruscha Hurting the Word Radio #2 za 52,5 milióna dolárov, čo bola rekordná suma za tohto umelca.
Čítajte viac Dvojrohý Napoleonov klobúk sa na aukcii v Paríži predal za rekordnú sumuV rovnakom čase dal i 18,5 milióna dolárov za maľbu Vignette 19 od Kerryho Jamesa Marshalla. Bezos bol vtedy ešte šéfom nadnárodnej spoločnosti Amazon a s majetkom 125 miliárd dolárov ho považovali za najbohatšieho človeka planéty. Podľa portálu Artnet News v ňom vraj zberateľskú vášeň prebudila jeho partnerka Lauren Sánchezová, s ktorou sa dal dokopy po rozvode v júli 2019.
Bezos sa už vedenia Amazonu síce vzdal, no s majetkom v hodnote zhruba 170 miliárd dolárov je podľa rebríčka časopisu Forbes tretím najbohatším človekom na svete. A keďže vydržal i jeho vzťah so Sánchezovou, naďalej rozširuje svoju umeleckú zbierku. Vďaka tomu sa už pred troma rokmi dostal na zoznam 200 najvýznamnejších zberateľov umenia, ktorý zostavil portál Art News.
Podľa odborníkov 59-ročný miliardár šikovne vytušil nový trend. „Kúpa obrazov je pravdepodobne súčasťou dôvtipnej stratégie, ktorú si v súčasnosti osvojuje čoraz viac ľudí. Pozostáva z toho, že umelecké diela vnímajú ako investíciu,“ zhodnotili britské noviny Observer.