„Na klasickom filme je skrátka niečo neodškriepiteľne krásne, organické, prirodzené a skutočné,“ vyznal sa zo svojho vzťahu k celuloidu pre BBC režisér J. J. Abrams, ktorý v súčasnosti nakrúca pokračovanie legendárnej sci-fi ságy Star Wars. Je len jedným z mnohých filmárov, ktorí sa podpísali pod apel na najvýznamnejšie hollywoodske štúdiá, aby pomohli Kodaku prežiť dlhodobým kontraktom na pravidelný odber jeho výrobkov. Hŕstka štúdií na čele so spoločnosťou Warner Bros s dohodou predbežne súhlasila, hoci ich zástupcovia sa netaja tým, že ide skôr o charitatívny akt, než obojstranne prospešný obchod. „Je to pre nás finančný záväzok, o tom niet pochýb. No nemyslím si, že by sme sa mohli našim filmárom pozrieť do očí, ak by sme na to nepristúpili,“ komentoval dohodu Bob Weinstein zo spoločnosti Weinstein Co. Osobne u neho vraj bol lobovať Quentin Tarantino.
Od roku 2006 klesol celosvetový predaj klasických filmových materiálov o kritických 96 percent. Digitalizácia dostala na kolená okrem výrobcov aj mnohých prevádzkovateľov kín, ktorí na modernizáciu svojich premietacích technológií nemali financie či podmienky. Ani drvivá väčšina filmárov už dnes s celuloidom nepracuje. Napriek tomu by ho ako alternatívne médium chceli udržať pri živote. Podľa predbežných vyjadrení zástupcov spoločnosti Kodak sa im to zrejme aj podarí. Aspoň na niekoľko rokov, počas ktorých bude zmluva štúdiá k odberu zaväzovať.