V sobotu 16. marca 2024 zomrel vo veku 89 rokov Ernest Bryll.
Veľkolepé folklórno-rockové predstavenie Ro©k na dzedzine zobrazuje dedinský život cez tradičné sviatky, vyrozprávané tancom, spevom a hudbou a to nielen ľudovou, ale aj rockovou.
Zábery z predstavenia zachytil mReportér Artim Roman.
Experimentálna hra White Rabbit/Red Rabbit (Biely králik/Červený králik) je tajomstvom nielen pre divákov, ktorí vopred nepoznajú ani jej tému, ale aj pre účinkujúcu herečku či herca, ktorí text dostanú až priamo na javisku v zapečatenej obálke. Nik nevie, čo ho počas večera čaká.
Budúcu stredu uplynie sto rokov od narodenia excelentného herca Jozefa Kronera. Narodil sa v Staškove na Kysuciach 20. marca 1924, zomrel v Bratislave 12. marca 1998. Divadelný ústav a Slovenské národné divadlo pripravili k 100. výročiu narodenia Jozefa Kronera výstavu, ktorej vernisáž sa uskutoční v stredu o 17.00 hod. v novej budove SND.
Opera Národného divadla Košice v polovici marca uvedie Verdiho operu na motívy Shakespearovej drámy.
Ako sa herečke Broni Kováčikovej počúva vyznanie lásky z konšpiračného pekla? Prečo v predstavení Odrežem ti hlavu účinkuje aj sociológ Michal Vašečka? Aké to bolo pre hercov Michala Rovňáka a Juraja Vilikovského?
Riaditeľka DPOH Valeria Schulczová o tom, prečo na MDŽ na javisku čítali hejty voči ženám. Sú ľudia zvedaví na nadávky na javisku? Dá sa z nich vykresať čosi vtipné. BUdú pokračovať v scénických čítaniach a na aké témy?
Na javisku Divadla Nová scéna už v piatok 8. marca premiérujú veľkolepé predstavenie britského autora Lionela Barta na motívy slávneho Olivera Twista od Charlesa Dickensa.
Hlavnú postavu Terezky v novej rozprávke, ktorú uvádza DPOH, stvárňuje Viktória Šuplatová.
„Na svete sú všelijaké mechanizmy, ale divadlo je ten najzložitejší,“ hovorí hrdina príbehu z divadelného prostredia v inscenácii Divadelný román. Činohra SND ju uvádza dnes večer posledný raz.
Odrežem ti hlavu! je názov scénického čítania hejtov, ktoré uvedie DPOH 8. marca. Hejty zaslané známym i neznámym ženám budú na javisku čítať sociológ Michal Vašečka a herci.
SND sa najnovšie inšpirovalo príbehom vzniku pražského Národného divadla a pod heslom Národ sebe hľadá ďalšie financie na svoje fungovanie. Priaznivcov divadelného umenia vyzýva, aby sa stali darcami, za čo im sľubuje titul priateľa či mecéna.
Dizajnér Boris Hanečka a scénografka Miriam Struhárová hovoria, ako spolupracovali na tvorbe kostýmov a scény nového uvedenia Smetanovej opery Hubička, ktorú režíruje Andrea Hlinková.
Herečku Broňu Kováčikovú môžeme vidieť v Divadle P. O. Hviezdoslava v novej rozprávke Jána Gorduliča Terezka a Stratočas, aj v hrách Pozsony Dance Club či Kopny! Buchny! Ric! Je iné hrať pre deti?
V Roku českej hudby má dnes opera Hubička premiéru v réžii Andrey Hlinkovej. Skúsenej režisérky sme sa opýtali, ako poňala operu, ktorú Bedřich Smetana písal v roku 1875 už ako hluchý.
Opera Bedřicha Smetanu Hubička zaznie v Roku českej hudby v Opere Slovenského národného divadla. Bude to k 104. výročiu vzniku SND a k 200. výročiu narodenia skladateľa Bedřicha Smetanu (2. 3. 1824).
V jeho filmoch aj divadelných inscenáciách spod lyrických šiat vykúkajú najrôznejšie, no vždy ľudské emócie.
V DPOH práve uviedli prvú hru Jána Gorduliča Terezka a Stratočas. Dostal do nej svoje zážitky z detstva, keď behal po rozostavanej Petržalke, aj fantastické predstavy. Viac prezradí vo videu.
Herečka Kristína Tormová hrá v novej inscenácii Terezka a Stratočas dve úlohy - Terezkinu mamu a bláznivú rusalku Rosavu. Ako na predstavenie reagovali jej vlastné deti?
Divadlo Pavla Országha Hviezdoslava (DPOH) uviedlo v piatok 23. februára premiéru inscenácie pre deti s názvom Terezka a Stratočas.
V piatok 23. 2. a sobotu 24.2. odpremiéruje Štátna opera v Banskej Bystrici Carmen. Pôjde už o siedme uvedenie vrcholného diela Georgesa Bizeta, ktoré sa pokladá za francúzsku národnú operu.
Divadlo o tom informovalo na sociálnej sieti.
Príbeh z prostredia umeleckej rivality, nenaplnených ambícií a ľudských zlyhaní napísal britský dramatik Mark Ravenhill. V podaní troch hercov Divadla bez masky sa komorná inscenácia mení na strhujúcu drámu, ktorá otvára večné témy ako priateľstvo, závisť, túžba po uplatnení, súcit, úprimnosť vo vzťahoch a stáva sa hľadaním pravdy.
„Úsmev na tvári a láska je to, čo tu po mne zostáva. Takže prosím úsmev a povinne rozdávať lásku tri krát denne. Ráno, naobed aj večer 20 kvapiek.“ Tak si kolegovia z divadla La Komika pripomínajú posolstvo Marcela Nemca.