V programe očakávaného semestra sa nachádza desať titulov, ktoré sa dotýkajú filmového média. „Zameriame sa na jednu z najfascinujúcejších tém filmovej teórie, ktorou je spôsob, akým kinematografia zobrazuje a reflektuje samu seba,“ vysvetlili kurátori cyklu Michal Michalovič a Juraj Oniščenko. „Každý z vybraných filmov sa nejakým spôsobom dotýka aj média filmu, vďaka čomu ponúkaný súbor filmov odhalí rôzne aspekty kinematografickej inštitúcie," dodali.
Semester otvorí film Muž s kinoaparátom (1929) režiséra Dzigu Vertova. Ide o prvé dielo v dejinách kinematografie, v ktorom kamera upriamuje pozornosť nielen na seba, ale aj na celý proces vzniku filmu. Nasledovať budú snímky Pohŕdanie (1963) od Jeana-Luca Godarda o úpadku hodnôt „klasického“ filmu, takmer autobiografický film Federica Felliniho 8 a 1/2 (1963) o útrapách tvorivého procesu, ale aj oslava „remeselnej“ stránky vzniku filmového diela, ktorou je Americká noc (1973) v réžii Françoisa Truffauta. Účastníci a účastníčky cyklu uvidia aj filmy Krzysztofa Kieślowskeho Amatér (1979), Všetko na predaj (1969) od Andrzeja Wajdu, Zväčšenina (1966) Michelangela Antonioniho či Mulholland Drive (2001) Davida Lyncha. Slovenskú kinematografiu v cykle zastupujú dva filmy. Sú nimi Slávnosť v botanickej záhrade (1969) v réžii Ela Havettu a Uhol pohľadu (1984) od Vlada Balca.
Vzdelávací a prehľadový cyklus o dejinách svetovej a slovenskej kinematografie Filmový kabinet vznikol na základe nedostatočného povedomia o dejinách kinematografie na Slovensku a jeho zámerom je vytvoriť platformu, na základe ktorej sa aj široká verejnosť môže dostať do kontaktu s odborníkmi a zúčastniť sa na filmovom skúmaní. Uplynulé tri semestre ponúkli prierez dejinami svetovej kinematografie od jej vzniku až po 90. roky minulého storočia. Organizátormi podujatia sú Slovenský filmový ústav v spolupráci s Asociáciou slovenských filmových klubov. Do štvrtého semestra Filmového kabinetu sa záujemcovia a záujemkyne môžu prihlásiť vyplnením prihlášky na webovej stránke Slovenského filmového ústavu.