Popis fínskeho vzdelávacieho systému pokrýva všetky jeho zložky, od predškolského vzdelávania až po vysokoškolské vzdelávanie a vzdelávanie dospelých. Významnou špecifickosťou fínskeho vzdelávania je vysoká miera inklúzie žiakov so zvláštnymi vzdelávacími potrebami do bežných tried a škôl. Podrobne sa tiež venuje princípom prípravy učiteľov a ďalším záležitostiam učiteľskej profesie, rovnako ako vzdelávaniu etnických menšín a prisťahovalcov.
Na záver je zaradená kritická kapitola z pera fínskeho experta Perttiho Kansanena (Helsinská univerzita) o súčasných problémoch objavujúcich sa vo fínskom školstve. Publikácia je užitočným zdrojom poznatkov a inšpiráciou pre učiteľov a riaditeľov škôl, pracovníkov školskej správy a vzdelávacej politiky. Je pokračovaním edičného radu vydavateľstva o školskom vzdelávaní v európskych krajinách.
Jan Průcha (1934) je profesor pedagogiky, zakladateľ Českej asociácie pedagogického výskumu.
Karolinum