Máme pocit, že drahší liek je účinnejší, šetríme na drobnostiach a rozhadzujeme pri dôležitých nákupoch. Po prečítaní Arielyho knihy to však už nemusí platiť. Výrazne zvyšuje imunitu voči marketingovým trikom aj rôznym formám sebaklamu.
Ako dokazuje autor, veľmi často konáme iracionálne, na čo majú vplyv naše emócie aj spoločenské normy. Spojenie ekonómie so psychológiou je príležitosťou preskúmať našu motiváciu a spotrebiteľské správanie, ale aj ekonomickú a vzdelávaciu politiku. Arielyho inteligentný, provokatívny, ale aj zábavný štýl je zárukou fascinujúceho a objavného čítania.
Dan Ariely (1967) je profesorom psychológie a behaviorálnej ekonómie na Dukovej univerzite. Americko-izraelský autor ako osemnásťročný utrpel vážne popáleniny na dvoch tretinách tela a dlhoročné stretnutia s nemocničným prostredím inšpirovali mnohé z jeho prekvapujúcich zistení. Zhrnul ich zatiaľ do štyroch kníh, kde sa vždy z iného uhla venuje ľudskej iracionalite. Druhé rozšírené vydanie.
V anglickom origináli Predictably Irrational: The Hidden Forces That Shape Our Decisions (Harper Collins 2008), preložila Ľubomíra Kuzmová.
Premedia