Recenzia: Dažďová víla trestá suchom aj diváka

České i slovenské filmové rozprávky to majú ťažké. Nech sa tvorcovia nových filmov akokoľvek snažia, z konkurencie s "klasikou" zväčša nevychádzajú víťazne. Mnohé sa časom predsa len dostanú medzi divácke hity vianočných obrazoviek. Ktovie, či sa to raz podarí aj Dažďovej víle, ktorej cieľovou skupinou sú desať- až dvanásťročné deti.

27.05.2010 07:00
Eva Kerekešová ako Kvetuška a Jakub Gottwald... Foto:
Eva Kerekešová ako Kvetuška a Jakub Gottwald ako Ondra vo filmovej rozprávke Dažďová víla.

Dedinou prechádza Dažďová víla v kostýme žobráčky. Všetci ju odháňajú, len Kvetuška sa nad ňou zľutuje. A zverí sa jej so svojím trápením. So statkárovým synom Ondrom sa ľúbia, držgroš Lakota ho však chce oženiť s dcérou bohatého pivovarníka. Lakomosť a bezcitnosť dedinčanov rozhnevajú obyvateľov Nebeského kráľovstva, ktorí sa rozhodnú potrestať ich suchom. Zachrániť dedinu môže len Kvetuška, ktorá sa vyberie hľadať Dažďovú vílu. Tá jej dá tri ťažké úlohy, ktoré musí splniť. Bez Ondra, ktorý na ňu možno zabudne.

Do romantickej rozprávky nedostal režisér Milan Cieslar priveľa romantiky. Rozprávkovosti o čosi viac, najmä cez scenériu islandskej prírody, reprezentujúcej Nebeské kráľovstvo. Vládcovia živlov v nenápaditých kostýmoch sú figúrkami, ktorým triky veľmi nepomohli. Postavy statkára, jeho ženy, majiteľa pivovaru aj jeho vydajachtivej dcérušky sú karikatúrami ľudskej hlúposti, pažravosti a lakomstva. Miroslav Donutil, Simona Stašová a ďalší zbytočne prehrávajú. Ondra Jakuba Gottwalda je nevýrazný ako jeho postava. Len Eva Kerekesová vdýchla svojej Kvetuške život.

V Dažďovej víle niet napätia ani prekvapenia. Jej hrdinovia možno „chytia“ detské publikum. Ale rodičov, ktorí sa s nimi vyberú do kina, sotva.

Hodnotenie Pravdy: 2 hviezdičky z 5

Dažďová víla, Česká republika 2009