„Často sa v súvislosti s činnosťou žien, napríklad v autorskej tvorbe, pri manažovaní divadla, v teatrológii, konštatuje tzv. pragmatický rozpor, ktorý nehovorí o tom, o čom nie je možné hovoriť, ale ukazuje, že je tu niečo, o čom sa hovoriť nedá. Na tento rozpor narážam v praxi a v osobnom živote stále,“ konštatuje Škripková.
„Dúfam, že publikácia poslúži na ďalšie teoretické hľadanie a rozvoj feministického, rodovo citlivého antidiskriminačného diskurzu v slovenskom divadle,“ dodáva k textu, ktorý analyzuje feministické divadlo na Slovensku od 90. rokov minulého storočia, jeho autorka, režisérka, divadelná manažérka a teoretička.
Publikácia podľa vydavateľa neprináša len pohľad na aktivity banskobystrického zoskupenia T.W.I.G.A. a zaujímavý pohľad na súčasnú slovenskú drámu a divadelnú prax. „Čitateľ sa okrem fundovaného pohľadu na slovenské divadlo oboznámi aj so svetovými teoretickými koncepciami feminizmov, feministickou filozofiou, feministickým divadlom, s prínosmi a dielami najvýznamnejších feministických autoriek a umelkýň,“ približuje Divadelný ústav.