Dramaturg Game Days Pavol Budaj upozorňuje na štúdio Platige Image. Na ceny Oscar či BAFTA nominovaní Poliaci sa zameriavajú na digitálnu animáciu a postprodukciu. Prsty majú v herných tituloch spoločností Ubisoft či Microsoft, ale postarali sa aj o špeciálne efekty v Trierových filmoch Melanchólia a Antichrist. Zástupcovia štúdia prídu do synagógy predstaviť svoju prácu. „Hra Talos principle vznikla omylom, pôvodne totiž malo ísť o akčnejšie ladený projekt, napokon je z toho filozofická, lyrická hra. Nakopáva mozgové závity a núti hráča premýšľať nad životom a smrťou,“ hovorí Budaj.
České štúdio Amanita Design predvedie unikátnu videohru Samorost 3. „Špecifikom tohto štúdia je, že pozostáva z umelcov, ktorí sa nedopatrením naučili programovať a počas prednášky rozoberú vizuál hry.“ Podľa Budaja sa práve vďaka bezkonkurenčnému dizajnu Samorostu dostalo štúdio do svetového povedomia.
„Digitálni pankáči, ktorí vyrastali v 80. rokoch na demo scéne.“ To sú podľa neho Plastic. Ich tvorba sa pohybuje niekde medzi interaktívnou hrou a digitálnou inštaláciou. Na Game Days prídu s najnovším projektom Bound vytvoreným pre hraciu konzolu Paystation 4. „Ide o baletku bojujúcu tancom proti silám zla. Sľúbili tiež, že prinesú špeciálnu prezentáciu vytvorenú pre okuliare virtuálnej reality,“ uzatvára Budaj.
Všetky hry si budete môcť na mieste vyskúšať.