Portréty osobností, zvyky, ľudovú kultúru, problémy migrácie, ale aj degradáciu životného prostredia, čo v NDR bolo politicky neúnosné. Inšpiroval a nakrútil niekoľko koprodukčných filmov o vzájomných vzťahoch s Čechmi, Poliakmi, Slovákmi, Rusmi, Juhoslovanmi. Po páde Berlinského múru jeho Sorabia film pokračuje v tejto tvorbe a zároveň spolupracuje s dolnosrbskou televíziou pri realizácii magazínu Lužica.
Svoju dizertačnú prácu Dedinská tematika v slovenskom filme obhájil na Karlovej univerzite v Prahe, ale štúdiom strávil veľa času v Bratislave, výborne hovoril po slovensky, má tu veľa priateľov a rád sa sem vracal.
Spolu sme realizovali dva koprodukčné dokumentárne filmy Korene poznania (1983) a Mosty – návštevy bez protokolu (1986). Nakrútil film o J. Kubánkovi, ktorý bol dlhé roky choreografom v Srbskom ľudovom súbore v Budyšíne. Na jeho pozvanie nakrútil Martin Slivka na Lužici dokument Folklór regiónu Slepo (1988). Toni Bruk sa celou svojou tvorbou staval proti klišé „večne spievajúcemu ľudu, maľujúceho kraslice“.