Rozpráva o tom, prečo sa treba báť ľudí, ktorí podajú pero a povedia, že stačí podpísať, ale aj o tom, ako dokáže nečakaná láska strpčiť zločincom pokojný život. „Nechcel som spraviť záznam Rimavskej Soboty, Lučenca, film sme veľmi štylizovali, všetky interiéry sme komplikovane vyrábali, patinovali, aby mali estetickú hodnotu,“ vysvetľuje Boroš (Stanko, seriály 1890 a Labyrint).
„V hudobnej dramaturgii som si povedal, že chcem robiť film, ktorý zachytí niečo, čo žijeme. V našej krajine je toho málo autenticky slovenského, počúvame americkú hudbu, obliekame sa do francúzskeho oblečenia, jazdíme v japonských autách,“ poznamenal režisér s tým, že v hudobnej dramaturgii zvolil cigánsko-španielsko-balkánsky koncept.
Boroš neskrýva, že ho inšpirovali viacerí režiséri, jeho druhý celovečerný film môže pripomínať tarantinovské snímky, prítomný je aj komediálny duch bratov Coenovcov, v ľahko melodramatických príbehoch našiel inšpiráciu aj v snímkach Akiho Kaurismäkiho.
"Je to postavené aj na kontraste malomesto a veľké herecké hviezdy, veľmi ma baví spájať vysoké a nízke,“ priznal filmár, ktorý v Čierne na bielom koni spojil stratené opustené mestečko na juhu Slovenska a herecké mená ako Milan Ondrík, Rebeka Poláková, Attila Mokos, Tomáš, Mischura, Jana Kovalčiková, ale aj Zoltán Mucsi, erbový herec legendy maďarskej kinematografie Istvána Szabóa. Diváci sa môžu tešiť aj na českých hercov Petra Vaněka a Tomáša Jeřábka.
Čítajte viac Jana Kirschner a Milan Ondrík spievajú pre film Čierne na bielom koniFilm plný svojrázneho humoru a nečakaných dejových zvratov už predstavil Letný filmový festival 4 živly v Banskej Štiavnici. Slovensko bude reprezentovať na viacerých festivaloch v zahraničí, najbližšie bude súťažiť na varšavskom festivale, uvidia ho aj diváci na festivale v nemeckom Cottbuse.