Do 16. ročníka súťaže sa prihlásilo 47 uchádzačov, ktorých tvorba zastúpila rôzne médiá. Medzinárodná porota v zložení Edit András, Fedor Blaščák, Ondřej Chrobák, Gábor Hushegyi a Maja Fowkes & Reuben Fowkes vybrala do finále umelcov, ktorých práca a prístup k tvorbe majú rôznorodý charakter, vzbudzujú diskusiu, nastoľujú otázky a podnecujú úvahy o podobách súčasného vizuálneho umenia na Slovensku. Mnohí z prihlásených umelcov sa vo svojej umeleckej praxi zaoberajú otázkami súčasnosti. „Rodovou problematikou počnúc a nacionalizmom a politikami pamäte končiac, alebo sa potýkajú s rozširovaním hraníc špecifického média, pracujúc s rôznymi technikami – od animácie až po public-art, maľby po architektonické intervencie,“ uviedol predseda výberovej komisie Reuben Fowkes.
Košickú umeleckú skupinu Kassaboys tvorí trojica Radovan Čerevka, Tomáš Makara a Peter Vrábeľ. Vzdorujú odstredivým tendenciám v rámci slovenskej umeleckej prevádzky tak, že rozvíjajú iróniu a satiru, ktoré aplikujú v rámci výsmechu samoľúbosti a frazeológie umeleckého sveta. Na väčšinu komisie zapôsobila kombinácia inteligencie a rebelantstva, prítomná v ich práci s národnými symbolmi a použitie uniforiem k vytvoreniu hierarchií vo svete umenia.
Katarína Poliačiková je absolventkou VŠVU v Bratislave. Na členov komisie zapôsobili jej hĺbavé a vizuálne inštalácie. Poliačikovej umelecký výskum rodinnej histórie rieši plynutie času a jedinečnosť zažitej skúsenosti, ktoré pretavuje do sochárskych inštalácií, s odkazom na významné osobnosti z dejín umenia.
Filmy Tomáša Raffu mapujú nabité teritórium medzi súčasným umením, princípmi dokumentu a politickým aktivizmom. Nedávno sa venoval napríklad boju medzi pravicovými extrémistami a antifašistickými demonštrantami vo verejnom priestore východoeurópskych miest. Komisia ocenila výstižnosť, nasadenie a výrazný rukopis autorovej filmovej tvorby.
Fotografické postupy Jána Šipöcza možno zaradiť do konceptuálneho umenia. Okrem iného pracuje s vyradenými tlačami z bežného fotolabu, pričom uprednostňuje fyzický zásah do materiálu v podobe strihania a prerámovania. Komisiu oslovila jeho séria vystrihovaných portrétov, a to najmä svojou ľahkosťou a dematerializovanou estetikou.