„Kazety majú v súčasnosti čaro niečoho nového, domnievame sa, že veľká časť z nich skončí ako zberateľský kúsok niekde na poličke,“ citovala BBC Maurica Fylesa z ICM Research. Až 15 percent oslovených tvrdilo, že si cédečká, platne a kazety kupujú bez toho, žeby si ich plánovali niekedy vypočuť. Jednoducho chcú iba vlastniť fyzickú kópiu nahrávky. Ešte vyšší je tento podiel u mladých ľudí od 18 do 24 rokov. Z nich si hudobné nosiče iba do zbierky kupuje až 26 percent. „Hoci môžeme mať našu hudbu v počítači alebo uloženú na cloude na internete, veľké množstvo ľudí, ktorí platia za hudbu, kupuje fyzické nosiče s MP3 súbormi ako bonusom k nim,“ vysvetlil Fyles.
Podľa prieskumu, o ktorom informoval spravodajský portál BBC, poslucháči stále uprednostňujú hudbu na fyzických nosičoch pred digitálnymi. Z účastníkov prieskumu si počas minulého roka 57 percent kúpilo CD a platené stiahnutie MP3 uprednostnilo 37 percent oslovených.
Prieskum bol predzvesťou Record Store Day, medzinárodnej akcie, ktorá sa koná vždy počas tretej aprílovej soboty. Akcia vznikla na podporu nezávislých obchodov s hudbou a pri tejto príležitosti sa v kamenných obchodoch po celom svete, ktoré sa do akcie zapoja, konajú rôzne akcie. Okrem toho si v nich fanúšikovia môžu kúpiť často raritné nahrávky od známych i menej známych hudobníkov v limitovanej edícii. Medzi hviezdami, ktoré počas uplynulej soboty potešili nielen zberateľov, sú napríklad David Bowie, Green Day, Motorhead, Dolly Partonová, Katy Perry, Skrillex, Slipknot a mnohí ďalší. Drvivá väčšina nahrávok vychádza na vinyle. Aj Record Store Day bol jedným z významných faktorov, ktoré pomohli „vzkriesiť“ vinylové platne.
Zaujímavosťou je, že vlani vznikol aj Casette Store Day. Zapojila sa doň asi tridsiatka obchodov a formácie ako The Flaming Lips, Deerhunter či Heimpri pri tejto príležitosti ponúkli poslucháčom svoje nahrávky na kazetách.