Zaujímavé rozprávanie režisérky o diele je pozvánkou na tento koncert: "Skladba Pierrot lunaire je plná paradoxov a výziev. Pre tvorcu rovnako ako pre poslucháča. Opiera sa o komickú základňu významov, ktoré zvykne niesť postava Pierrota, ale aj o príbehovosť cyklu básní Alberta Girauda, na základe ktorého Schönberg dielo v roku 1912 vytvoril. Hoci si za ústrednú postavu zvolil Pierrota, nemožno v nej hovoriť o žiadnom deji.
Ide o piesne pre ženský hlas, ale pritom ten hlas interpretuje mužskú postavu. Piesne zachytávajú vážne a hlboké témy, ale často pôsobia ako bufonáda. Sólistku sprevádza päťčlenný orchester, ale miestami sa zdá, že spev je iba sprievodom pre striedajúce sa sóla rôznych nástrojov. Je to dielo nejednoznačné a znepokojujúce. Inšpiruje ku scénickej akcii, štartuje obrazotvornosť poslucháča, ale neznesie príliš veľkú konkretizáciu. Kto to je Schönbergov Pierrot? Čo dokáže poslucháčovi povedať Pierrot lunaire dnes? Čo vidí tento blázon, poet, rojko, keď sa zapozerá do zrkadla do svojej chronicky smutnej tváre? Od čoho odvracia pohľad?
Je to scénická forma, ktorá sa dáva inšpirovať voľnosťou prestupovania žánrov, nálad a obrazov. Teší sa z komplexnosti diela. Vizuálna zložka preto občas nadväzuje a rozvíja to, čo verbálny obraz alebo spev naštartovali a drobné, civilné gesto preruší expresiou nabité piesne a ukotví ich do tela súčasného človeka."
Nedeľa 30. septembra o 19.30 h, Malá sála Slovenskej filharmónie