"Keď sa autori rozhodnú vydať zbierku básní, každý vlastnú, no v spoločnej knihe, buď ide o antológiu, alebo manifest.
Pôvodne plánovaný názov projektu – Trikolóraskôr svedčí o tom druhom, lebo individuálne poetologické vklady vytvárajú synergický emblém akcentujúci zabudnuté humanistické ciele súčasnej západnej civilizácie.
Ale výsledný efekt tohto literárneho počinu, napokon, vystihuje jeho finálny názov; je to strach zo stavu, kam dospela novodobá industriálna spoločnosť, napriek žoviálnemu heslu Veľkej francúzskej revolúcie, do sveta, ktorý sa bojí poézie. (…)
Metrofóbia je predsa i antológiou. Autori sú tiež ukážkou súčasnej česko-slovenskej poézie, veď biela, modrá a červená sekundárne evokuje, hoci len ako významový šum, aj tento rozmer. Ich snaha však prekračuje akékoľvek jazykové a politické hranice, v spoločnej knihe urgentne predstavujú tri variantné polohy na tému dnešného človeka," " píše v doslove Peter F. 'Rius Jílek.