Preto kniha približuje aj históriu moderného kremačného hnutia v Európe so zreteľom na dlhý zápas mesta Bratislava o krematórium, ďalej sa zaoberá domácimi a zahraničnými architektonickými podnetmi, ktoré ovplyvnili architektúru objektu. Okrem príbehu samotnej budovy a urnového hája, v ktorom stojí, sa dočítate o tvorivej dráhe autora budovy, architekta Ferdinanda Milučkého, príslušníka prvej povojnovej slovenskej architektonickej generácie, ale aj súvislostiach vzniku pozoruhodných výtvarných diel z areálu krematória – sôch od troch špičkových slovenských výtvarníkov.
Text Matúša Dullu v slovenčine a angličtine sprevádzajú umelecké fotografie Olje Triašky Stefanović. Snímky citlivo zachytávajú premeny krematória a prostredia, v ktorom sa nachádza, počas jednotlivých ročných období. Publikácia vychádza pri príležitosti päťdesiateho výročia vzniku prvého slovenského krematória.
Architekt Matúš Dulla (1950) pôsobí v oblasti dejín architektúry 20. storočia, kritiky súčasnej architektúry, metódy vedeckého výskumu. Fotografka Olja Triaška Stefanović (1978) študovala na Katedre fotografie a nových médií Vysokej školy výtvarných umení, okrem fotografovania pôsobí i ako odborná asistentka na tejto škole.
Slovart