Je to téma, o ktorej folkový pesničkár, multiinštrumentalista a skladateľ prednášal študentom FAMU.
Dnešné technológie filmového záznamu sa neustále vyvíjajú, ale všetci tvorcovia stále riešia odveké otázky: Prečo znova a znova skladať hudbu k stále unifikovanejším filmom? Hovoria režisér a skladateľ rovnakou rečou? Kde sa začína sloboda skladateľa a končí služba spoločnému dielu? Ako vníma film skladateľ, režisér filmu alebo divák? Kde sa stýka univerzálna citlivosť s egoizmom tvorivej vášne? Obohacujú sa navzájom, alebo len parazitujú na dobovom a módnom?
Vladimír Merta (1946) sa sám k písaniu hudby pre detské animované filmy dostal v dobách, kedy nesmel ako folkový pesničkár verejne vystupovať. Najvýznamnejším prínosom tejto publikácie je syntéza všeobecne platných princípov a popisu vlastných skúseností s písaním a nahrávaním filmovej hudby v domácom štúdiu. Text je obohatený o praktické návody a triky pre nahrávanie, názorne ukazujúce zákulisie muzikantskej kuchyne. Pripojené komentáre radu filmových profesií a vyznania hudobníkov dopĺňajú pokus o ucelený pohľad na predmet a rozširujú prácu nad rovinu autorovej možno teoreticky obmedzenej, zato prežitej a stále korigovanej skúsenosti.
(česky)
Galén