Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke približne dvetisíc respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk, ktorý porovnáva vyše sedemtisíc domácich e-shopov, ich tovary a ceny.
Predaj hudby a filmov cez internet má svoje špecifiká, ktoré vyplývajú z ochrany ich obsahu autorským zákonom. "Kým pri bežných produktoch môžu spotrebitelia vrátiť tovar e-shopu bez udania dôvodu do siedmich pracovných dní, v prípade filmov či hudby to možné nie je,“ vysvetlil riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman.
Čoraz viac Slovákov si kupuje vstupenky na podujatia práve prostredníctvom internetu. "Kým vlani si cez internet kúpilo lístok na koncerty či vstupenku do kina alebo do divadla 16 percent ľudí nakupujúcich online, v tomto roku predstavoval ich podiel až 22 percent,“ ozrejmil riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.