Svoje kreácie v choreografii Hany Vláčilovej a réžii Roberta Balogha zatancovali v hlavných úlohách Yui Kyutani a Ivo Jambor. Za dirigentským pultom stál Petr Šumnik. Scéna: Martin Černý, kostýmy: Roman Šolc
Ako choreograf svetovej premiéry Labutieho jazera Vo Veľkom divadle v Moskve 20. februára 1877 sa nezmazateľne podpísal Čech Václav Reisinger. V Moravskom divadle Olomouc bola prvá a druhá premiéra baletu 2. a 3. novembra 2012.
V Banskej Bystrici obohatila nielen Banskobystrické hudobné dni, ale priniesla do mesta pod Urpínom množstvo neopísateľného umelecké vzruchu.
Klasický balet, autoritami aj laickým obecenstvom nazývaný „perla klasického baletu“, je nežný vo svojej brutalite ako aj skromný vo svojej pompéznosti. Úchvatná hudba, ktorá sprevádza baleríny v bielych sukienkach v nežnom tanci pri jazere, je v protiklade s hudobnými vstupmi, keď na scénu prichádza vo svojej diabolskej honosnosti čarodejník. Nie je to jediný kontrast, ktorý v olomouckej inscenácii nájdete. Balet od čias svojho vzniku prešiel mnohými úpravami, v roku 1877 po rôznych vynútených zmenách primabaleríny Anny Josifovny Soběščanskej , v snahe, aby vynikla jej virtuozita, dokonca Čajkovského zachvátili také smútky, že nazval balet baletným smetiskom.
To by nepovedal dnes na choreografiu Hany Vláčilovej. V jej spracovaní balet nestráca kontinuitu, vysoko harmonizuje s pompéznou Čajkovského hudbou a oblažuje diváka umeleckým pátosom, ktorý predstaveniu vždy pomôže.
Hosťovanie Moravského divadla Olomouc bolo veľkolepým prínosom pre kultúrny život stredoslovenskej metropoly.