Inscenácia Babie leto pokračuje v línii sprítomňovania osudov obyčajných žien. Cielene sa zameriava na zobrazenie života ženy v období tzv. tretieho veku, konfrontáciou románu Babička s väčšinovou realitou dnešných senioriek a pohľadom mladej generácie na seniorský vek.
„Text inscenácie vznikol na princípe montáže, dramatizáciou románu Babička, adaptáciou sociologických štúdií a odborných textov o starnutí a seniorstve na divadelné podmienky a záznamom autentických skúseností so starnutím a seniorským vekom. Týmto spôsobom vznikol scenár, ktorý na jednej strane farebným, hravým, až operetným spôsobom interpretuje romantizujúci príbeh Babičky, idylicky tráviacej starobu v prítomnosti detí a vnúčat. V rôznych príbehových líniách viacnásobne potvrdzuje idealizované mýty o ,múdrosti starobyʻ. Na druhej strane analyticky skúma súčasné podmienky a reálie žien v treťom veku, s pomocou sociologických štatistík a autentických skúseností vytvára realistickú štúdiu života dnešných Babičiek,“ priblížila dielo dramaturgička Tatarková. Inscenácia bola podporená z verejných zdrojov Fondom na podporu umenia.
Bábkové divadlo na Rázcestí sa od roku 2004 programovo venuje inscenovaniu bábkodivadelných predstavení pre dospelých. Inscenácia Babie leto v sebe kombinuje bábkové prostriedky s činohernými princípmi, hudobnú, až muzikálovú pestrosť foriem a štýlov s významotvornými vizuálnymi obrazmi. Bohatosť pohľadu na tému ženy-seniorky z pozície minulosti, súčasnosti a budúcnosti sa snúbi s bohatosťou výrazových prostriedkov, ktoré vytvárajú jedinečný komplex bábkového a činoherného predstavenia v optike rodovo citlivého divadla.
Štúdio TWIGA sa od roku 2007 ako prvé a jediné feministické divadelné štúdio na Slovensku venuje zobrazeniu ženskej skúsenosti z rodovo citlivého hľadiska. Herečky štúdia sa pod vedením režisérky Ivety Škripkovej venujú príbehom výnimočných žien, ktoré istým spôsobom prekročili normy, prestúpili rámec prisudzovaný ženám v období, v ktorom žili (napr. inscenácia T.V. Recepty o živote a diele Terézie Vansovej).