Študujete scénografiu na STU ako voliteľný predmet. Aká je vaša prvá skúsenosť s profesionálnym divadlom?
Spolupráca bola veľmi príjemná, pretože pán režisér Sprušanský nám zabezpečil aj podporné hodiny, aby sme sa naučili, ako sa scénografia v divadle naozaj robí, pomohol nám, aby sme realizáciu dotiahli až do konca a povzbudzoval nás, že to zvládneme. Môj návrh si vybral a spolupráca pokračovala na realizačnom projekte. Nasledovali návštevy dielní, kde sme plánovali a kontrolovali výrobu jednotlivých častí scény až po ich inštaláciu na technickej skúške. Bolo krásne vidieť, ako sme našu spoluprácu dotiahli do úspešného konca a scéna bola hotová.
Vaša scéna skutočne ladí s duchom inscenácie. Na čom ste ju stavali?
Javisko vytvára hotelová izba a tú určuje konštrukcia vytvorená z čiernych profilov. Celá hra je postavená na kontraste: surovosť, ktorú pociťujú hlavní hrdinovia, je daná priestorom, chladom kotolne, vyvažuje pridanie „luxusných“ prvkov hotela, ktoré vytvárajú ilúziu, kam sa snažia hrdinovia uniknúť pred realitou. Je to však „vybývaný“ hotel, jeho luxus je len zdanlivý a odráža sa to aj na scéne. Využili sme aj pôvodné prvky stavby ako zvyšky starých pecí.
Čítajte viac Elektrický anjel na Novej scéne zabíjaSte tiež mladá študentka. Čím je vám táto téma blízka?
V hre je veľa aktuálnych tém, napríklad množstvo informácií, ktoré mladí ľudia nevedia filtrovať, spracovať ich, nevedia ani, s kým sa o nich majú porozprávať. Strácajú vieru v autority, či je to učiteľ, rodič, štát alebo cirkev. A to je pre mladých ľudí veľmi súčasná téma.