Inovatívny film Hirošima, moja láska vznikol podľa scenára Marguerity Durasovej, jednej z popredných predstaviteliek takzvaného nového románu. Rozpráva milostný príbeh francúzskej herečky a japonského architekta v meste poznačenom výbuchom atómovej bomby. Snímku môžu návštevníci slovenských filmových klubov od 10. októbra vidieť aj ako súčasť putovnej prehliadky Projekt 100. Premieta sa v zreštaurovanej verzii, ktorá mala premiéru na tohtoročnom MFF Cannes.
"Tvorba Alaina Resnaisa vystupuje vo francúzskej povojnovej kinematografii do popredia ako fascinujúci monolit, ohromujúci tok obrazov, myšlienok a emócií, rozprestierajúci sa na ploche presahujúcej až sedem dekád,“ povedal o režisérovej filmografii dramaturg retrospektívnej prehliadky, filmový teoretik Michal Michalovič.
Resnais nakrúcal svoje prvé filmy už koncom 40. rokov minulého storočia a aj vo veku 91 rokov stále nakrúca – v súčasnosti dokončuje svoj ďalší celovečerný film.. Z obdobia jeho ranej tvorby uvedie prehliadka blok šiestich krátkych filmov, ktoré vznikli v rokoch 1948 až 1956. Resnaisovu dlhometrážnu tvorbu zastupujú na prehliadke snímky Vlani v Marienbade, Muriel alebo čas návratu, Stavisky, Môj strýko z Ameriky, Mélo, Stará známa pesnička, Srdcia a kolektívna snímka Ďaleko od Vietnamu z roku 1967.
V súvislosti s retrospektívnou prehliadkou Alaina Resnaisa vyšla aj nová publikácia o režisérovej tvorbe pod názvom Alain Resnais – Kinematografia mozgu. „Je zborníkom textov trinástich slovenských, českých, francúzskych a britských autorov a Resnaisovu tvorbu približuje z rôznych historicko-teoretických perspektív od režisérových raných krátkometrážnych dokumentárnych filmov až po jeho zatiaľ posledný dlhometrážny počin Ešte ste nič nevideli z roku 2012,“ uviedla Simona Nôtová zo Slovenského filmového ústavu, ktorý zborník vydal a spoločne s piešťanským MFF Cinematik prehliadku aj organizuje.