Odborníci na základe zozbieraných údajov zistili, že filmoví fanúšikovia a fanúšičky chcú sledovať trailery, ktoré ich zaujmú a zachovajú v nich silný dojem bez toho, aby zveličovali.
Často sa stáva, že trailer, ktorý vzbudí u divákov a diváčok určité očakávania, sa im napokon páči viac ako samotný film. Takýto prípad bol podľa vedcov aj trailer dobrodružného fantasy Hobit: Smaugova pustatina (2013). Približne 80 percent respondentov a respondentiek uviedlo, že po tom, ako si pozreli upútavku, cítili pri samotnom filme určité sklamanie a mali pocit, akoby ich podviedli. Snímke okrem toho vytýkali napríklad aj odchýlenie sa od knižnej predlohy či kvalitu obrazu. Hoci výskumy filmových spoločností ukazujú, že ľudia sa do kín vyberú najčastejšie po vzhliadnutí traileru, ktorý obsahuje detaily deja, filmoví nadšenci uviedli, že ich rozčuľuje, keď sa v upútavkách nachádza priveľa kľúčových scén, vrátane prekvapení či záveru.
Ďalším problémom je podľa nich to, že niektoré trailery vzbudia príliš veľké očakávania, ktoré potom samotný film nedokáže naplniť. To bol podľa viacerých účastníkov a účastníčok prieskumu aj prípad Muža z ocele (2013), v ktorom si zahral Henry Cavill i komédie Grandhotel Budapešť (2014). Práve trailery týchto filmov vyvolal v opýtaných viac emócií ako samotné snímky.
Zo zistení tiež vyplýva, že takmer 60 percent ľudí sleduje upútavky online, pričom v kinách si ich pozrie iba 25 percent. Osemdesiatjeden percent ľudí tiež uviedlo, že na internete hľadá vždy konkrétny trailer, ktorý im niekto odporučil. Nové trailery sledujú aj preto, že chcú mať prehľad o filmových novinkách.
Ako uviedol Keith M. Johnston z UEA, tvorcovia trailerov by nemali zabúdať na to, že publikum chce pred vzhliadnutím filmu cítiť istú dávku vzrušenia a byť v očakávaní. To všetko by sa však malo zaobísť bez toho, aby vopred prezradili, čo konkrétne sa v danej snímke udeje. Johnston ďalej upozornil, že zo zverejňovania trailerov sa za posledné roky stala významná udalosť, čo so sebou nesie vždy určité očakávania, ktoré sa však nie vždy podarí naplniť. Diváci a diváčky si to však podľa neho uvedomujú a trailery sledujú aj napriek tomu, že môžu byť neskôr sklamaní.