Čiaru pozitívne nehodnotila iba porota, ale aj zahraniční recenzenti z prestížnych magazínov Hollywood Reporter či Variety, no čo je najdôležitejšie, prví diváci odmenili jej tvorcov dlhým aplauzom. Premiéra filmu bola vypredaná za štvrťhodinu a rovnako plné boli aj ďalšie projekcie.
V roku 2007 sa stalo Slovensko súčasťou schengenského priestoru a na východe krajiny vyrástla hranica oddeľujúca Ukrajinu. Tieto okolnosti skomplikujú život Adamovi Krajniakovi (Tomáš Maštalír), šéfovi kontrabandu pašerákov, ktorí tu roky opatrne kšeftujú s lacnými cigaretami. Scenáristu Petra Balka (Kandidát) a režiséra Petra Bebjaka zaujímalo, aký dosah môže mať na malých podvodných podnikateľov zatvorenie slovensko-ukrajinskej hranice a do krimi rodinnej drámy z východoslovenskej obce „pánu bohu za chrbtom“ vmiešali prvky trileru. Osud rodiny Krajniakovcov sa ešte väčšmi zamotá, keď si jedna z dcér vyberie nie príliš reprezentatívneho zaťa.
Allisa Simon z magazínu Variety nechváli len Bebjakovu majstrovskú hru so žánrovými konvenciami a kasting, ktorému dominujú predstavitelia hlavných postáv Tomáš Maštalír a Emília Vášáryová, ale vyzdvihuje aj fabulačný talent scenáristu Petra Balka. Jeho scenár je podľa nej múdry, do deja kontinuálne primiešava charaktery a príbehové uzly tak plynule gradujú.
Spôsob rozprávania stojí podľa Bebjaka na princípe prepojenia rôznych príbehových motívov. „Je jedno miesto, kde sa všetky tie osudy navzájom pretnú a ovplyvnia.“ Režisér dodáva, že pred natáčaním z príbehu vypadla celá jedna línia, aby vyznel osud rodiny Krajniakovcov a motívy, ktoré sa s ňou spájajú.
„Do projektu som šiel najmä kvôli ľuďom. Prvou bola producentka filmu Vanda Adamik-Hrycová, druhým Peter Balko, ktorého som poznal ako spoluscenáristu Kandidáta, a chcel som opäť spolupracovať s Martinom Žiaranom (kameraman Bebjakovho predchádzajúceho filmu Čistič, pozn. red.),“ hovorí Peter Bebjak.
A čo bolo pre neho na scenári režisérsky najpríťažlivejšie? „Zaujalo ma, že je to multižánrový príbeh, kde sa striedajú a spájajú všetky možné prvky. Chcel som, oproti všetkým mojim predchádzajúcim filmom, vytvoriť opäť niečo nové.“
Počas postprodukcie zbierali tvorcovia feedback, nielen od ľudí z festivalov – už v tejto fáze ho videl napríklad programový riaditeľ karlovarského festivalu Karel Och. Bebjak zvažoval najmä názory ľudí, ktorých si osobne váži.
„Vo Varoch sme sa stretli s ľuďmi, ktorí vyberajú filmy na ďalšie veľké festivaly, a to je prvá vec, ktorú cena ovplyvní. Čiara sa tak automaticky dostáva do ich hľadáčika a filmu sa otvárajú ďalšie cesty.“ Slovenskí diváci budú môcť Čiaru „otestovať“ už začiatkom augusta, keď vstupuje do našich kín.