Čiara je film mnohých, no v zásade nie Petra Bebjaka. Zlyháva tu koncept réžie, za ktorú paradoxne dostal cenu v Karlových Varoch. Režisér nemá jasne zadefinované ciele a rovnako zmätočne pôsobí Žiaranova kamera, ktorá len prehlbuje gýčové vyznenie a žánrovú nezadefinovanosť filmu.
Na rozdiel od Petra Bebjaka, režisérka filmu Piata loď Iveta Grófová mala vo výtvarnej koncepcii od začiatku jasno. Kamera Denisy Buranovej citlivo abstrahuje subjektivizovaný svet hlavných detských hrdinov, atmosféru budujú detaily, svietenie aj zvolená farebná škála. Spomedzi všetkých troch nominovaných filmov by si teda ocenenie za kameramanský výkon zaslúžila najväčšmi Piata loď, no aj kamera Iva Mika skvele podporuje uvoľnenosť snímky Stanko.
Naopak, reklama Baťa Insolia pre obuvnú značku, za ktorú dostala Denisa Buranová „cenu útechy“, je štandardne vkusne zvládnutou zákazkou a umelecky ju prevyšujú nominované videoklipy Dušana Husára a Anny Smoroňovej.
Odhliadnuc od výsledkov súťaže, podujatie Kamera je skvelým priestorom na chýbajúcu diskusiu o tom, čo profesia kameramana obsahuje. Často sa totiž zabúda, že kameraman je tvorcom filmového sveta v rovnakej miere ako režisér a scenárista.