Niektoré zatiaľ nemali výrazné tržby, a tak treba skúsiť šťastie s oscarovou nálepkou. Onlineový predajca kinolístkov Fandango informoval, že v Amerike sa v utorok po vyhlásení oscarových nominácií zvýšil záujem o film The Artist o 190 percent v porovnaní s predchádzajúcim dňom. The Artist má pritom desať nominácií.
The Artist zarobil v severoamerických kinách 12 miliónov dolárov, ale po tom, čo pred dvoma týždňami získal tri Zlaté glóbusy, ho spoločnosť Weinstein Co. nasadila do 662 kín, čím zvýšila ich počet o viac ako štyristo. Po oscarových nomináciách ešte pridala a od včerajška sa má The Artist premietať v 900 kinách. Tento počet má ešte stúpnuť a bude zaujímavé sledovať, ako sa francúzsko-belgický film, ktorý je čiernobiely a nemý, na americkom trhu presadí. Ak sa mu však 26. februára podarí získať nejaké Oscary, producenti a distribútori môžu pracovať s ďalším tromfom a pokračovať v lákaní širokého publika.
Do väčšieho počtu kín sa dostáva aj film Hugo a jeho veľký objav, ktorý získal najviac – až jedenásť oscarových nominácií. Z novinky režiséra Martina Scorseseho sa v amerických kinách nestal hit. Od premiéry 23. novembra do minulého utorka utŕžila 56 miliónov dolárov, čo pri rozpočte približne 170 miliónov dolárov nie je veľa. Tento víkend sa má počet kín, v ktorých uvedú Huga, rozšíriť o tristo. Väčšie nasadenie sa spája napríklad aj s titulom Deti moje, v ktorom hrá George Clooney. A to výrazne väčšie, pretože distribučnú spoločnosť posmelili zvýšené tržby po udeľovaní Zlatých glóbusov.
Samozrejme, záležať bude aj na mimoamerických trhoch. Čo sa týka Slovenska, tak spomínaný Hugo a jeho veľký objav bude mať tunajšiu premiéru 2. februára a The Artist o týždeň neskôr. Deti moje sa premietajú už od 19. januára.