Divadelná fotografia ostáva ako jediná spomienka

Martin Huba sa túli ku kontrabasu. Vejúci župan robí Bolkovi Polívkovi krídla. Marián Labuda, Milan Kňažko, Milan Lasica v dramatickom dialógu. Predstavenia Kontrabas, Mínus dvaja i Kumšt zachytil na fotografiách Ctibor Bachratý. Výber z divadelných fotografií vystavuje v bratislavskom Štúdiu L&S.

28.10.2010 17:03
Ctibor Bachratý vystavuje divadelné fotografie... Foto:
Ctibor Bachratý vystavuje divadelné fotografie v bratislavskom Štúdiu L&S.
debata

„Som rád, že tu tieto fotografie máme. Z dvoch dôvodov. Po prvé, divadelná fotografia je akčná. Autor musí zachytiť okamih, gesto, situáciu. A to je veľmi ťažké. A po druhé – divadelná fotografia je jedinou spomienkou, ktorá po predstavení zostane. Tí, čo ho videli, si môžu pri nej zaspomínať,“ povedal na utorkovej vernisáži Milan Lasica.

Už roky sa Ctibor Bachratý venuje fotografovaniu divadelných predstavení. Pre Štúdio L&S pracuje od roku 2007. „Je pravda, že robiť divadelnú fotografiu je ťažké. Záleží však od typu inscenácie. V Štúdiu L&S fotografujem na skúškach a generálkach. A keď už predstavenie poznám, počkám si na ten správny moment,“ povedal Bachratý.

Fotografiám Júliusa Satinského a Milana Lasicu z programu Všetci sú za dverami vyhradil vo foyeri čestné miesto. Na čelnej stene. Ako spomienku na muža, ktorého pripomína písmeno S v názve komornej scény. Sú z roku 1999. Kolekcia ďalších fotografií zachytáva inscenácie, ktoré priťahovali publikum do štúdia počas posledných štyroch rokov. Všetky sú čiernobiele.

„Rád fotografujem detaily, zvlášť pri komornom divadle. Idem po mimike herca. Aj preto som volil čiernobiele fotografie, pretože na nich viac vynikne detail a človek sa nerozptyľuje farbami,“ dodal autor.

Divadelné fotografie Ctibora Bachratého možno vidieť najmenej do konca roka.

debata chyba