Výstava s dlhočizným názvom The Spitzmaus Mummy in a Coffin and Other Treasures from the Kunsthistorisches Museum nadväzuje na prechádzajúce projekty, na ktorých múzeum spolupracovalo s umelcami ako Ed Ruscha (2012) a Edmund de Waal (2016). Svoje exponáty sa tentoraz rozhodlo zveriť Wesovi Andersonovi – známemu vďaka snímkam Až vyjde mesiac (2012), Grandhotel Budapešť (2014) či Psí ostrov (2018) – a jeho družke Juman Maloufovej, libanonskej spisovateľke, ilustrátorke a kostýmovej dizajnérke. Pôjde o ich premiéru v úlohe kurátorov.
Inštrukcie od múzea boli jednoduché, no takisto predstavovali obrovskú výzvu. Dvojica si mala prezrieť viac ako štyri milióny objektov, vystavených pre verejnosť aj uložených v múzejných depozitároch, a vybrať svoje najobľúbenejšie kusy. Podľa britského kurátora z Umeleckohistorického múzea vo Viedni Jaspera Sharpa sa výstava nebude podobať žiadnemu inému projektu, aký kedy v múzeu mali: „Wesovi a Juman sme dali špeciálnu a tak trochu ohromujúcu pozvánku: roztriediť všetky objekty v múzeu – od egyptských múmií, gréckych a rímskych starožitností, maľby starých majstrov cez kabinet kuriozít, cisárske poklady, kráľovské šperky až po etnografické predmety z Weltmuseum, Theatermuseum, zo zámku Ambras v Innsbrucku, koče, sane či dobové kostýmy.“
Ako konkrétne sa Wes Anderson a Juman Malouf úlohy zhostili, však Sharp dopredu prezrádzať nechce. Ako dodáva vo videopozvánke k výstave, zvedavci si budú musieť počkať do novembra a nechať sa prekvapiť osobne. Pre magazín Frieze.com však priznal, že „ich prístup k vybraným predmetom a spôsob ich vystavenia zaručujú, že vznikne niečo naozaj neočakávané“.
Ako na svojej oficiálnej stránke uvádza Umeleckohistorické múzeum, výstava po Viedni pocestuje do milánskeho komplexu Fondazione Prada, ktoré sa zameriava na súčasné umenie a kultúru. Na toto miesto má Wes Anderson viaceré väzby – nakrútil preň už niekoľko reklám a krátkych filmov a dokonca navrhol aj kaviareň Bar Luce, ktorá sa nachádza priamo v inštitúcii. Dopyt po Andersonových službách vo svete umenia nie je ničím prekvapujúcim. Jeho špecifický režijný rukopis už dlhodobo inšpiruje tvorcov z rôznych odvetví. Režisérov unikátny pohľad na film v minulosti interpretovalo viac ako 400 umelcov výstavou a knihou s názvom Bad Dads, takisto vznikli aj rôzne katalógy zaznamenávajúce jeho najikonickejšie miesta nakrúcania.