Štvrtkový večer v bratislavskom Divadle Aréna bol toho dôkazom. Nový riaditeľ zväzu na ochranu autorov Anton Popovič s moderátorom Petrom Lipom podujatie otvorili bez násilných žartov a zbytočnej pompéznosti. Hlavné slovo mala totiž počas Cien SOZA za roky 2011 a 2012 jednoznačne hudba. Postarali sa o to aj účinkujúci rozličných žánrov, od Bratislava Hot Serenaders cez IMT Smile, ansámbel muzikálu Rent, Miro Žbirka s orchestrom, Quasars Ensemble a ďalší.
Najskôr sa udeľovali takzvané štatistické ceny a víťazov určovali nekompromisné čísla. Išlo teda o sumár toho najhranejšieho za rok 2011 a 2012, kedy sa najhranejšími domácimi skladateľmi stali Marián Kachút a Ivan Tásler. Najčastejšie počuť texty Kamila Peteraja.
Tásler sa na pódiu ukázal ešte dvakrát vďaka kategórii Najhranejšia domáca skladba, kde zvíťazila najskôr jeho Veľa lásky a potom Viac, ktorú zložil spoločne s manželkou Annou Tásler-Onderkovou.
SOZA ocenila aj najpredávanejší nosič. Za rok 2011 si sošku Eurydiky odniesol Rytmus za CD Fenomén. Za nasledujúci rok sa víťazmi stali Mária Podhradská & Richard Čanaky s ich úspešným DVD pre deti s názvom Spievankovo 3. Rádio s najvyšším podielom slovenskej hudby v éteri bolo v oboch rokoch Anténa Hit Rádio (predtým pod názvom Hey).
V priebehu galavečera sa odovzdalo tiež šesť honorárnych cien. Za významný podiel uvádzania domácej tvorby v zahraničí si sošku odniesli skladatelia Vladimír Godár a Ľubica Čekovská. Veľkú cenu SOZA 2011 za celoživotné dielo získal džezový klavirista Gabriel Jonáš a za rok 2012 ocenili speváka a skladateľa Miroslava Žbirku.
In memoriam si zápisom do Zlatej knihy SOZA zástupcovia organizácie uctili štyroch velikánov slovenskej hudobnej scény: skladateľa Ivana Hrušovského (1927 – 2001), džezového hudobníka a dirigenta Jána Siváčka (1928 – 1987), skladateľa Ivana Paríka (1936 – 2005) a textára a dramaturga Víta Ileka (1925 – 2009).
Reálne zhodnotenie domácej scény v kombinácii s hodnotným programom spravili z Cien SOZA príjemný galavečer, aký na Slovensku chýbal. SOZA vykročila vpred a jej snaha zmeniť svoj imidž na tých, ktorí hudbe pomáhajú, a nie tých, čo z nej profitujú, sa môže takýmto prístupom naozaj podariť.